2009. március 26., csütörtök

Zöldséges pulyka

Hozzávalók:
4-6 beáztatott kínai gomba (normál gombát használtam); 2 filézett pulykamell, 4 ek szójaszósz, 1kk ötfűszer-por, 4 ek rizsbor v száraz cherry, 2 tojás, 2 ek étkezési keményítő, 2 chilipaprika (hazai erősre cseréltem), 2 vöröshagyma, 2 szál póréhagyma, 2 karotta, 10dkg metélőzeller, 6 paradicsom, 4 ek mogyoróolaj (olíva+repceolaj állt rendelkezésemre), olaj, só, őrölt bors, tettem még hozzá 1-1db piros-sárga kaliforniai paprikát

Hogyan készül:
A gombát csíkokra vágjuk, a húst pedig kockákra. Sózzuk (kevés sót használjunk, mert a szójaszósz is sós), borsozzuk, majd a szójaszószból, a fűszerekből és a rizsborból készült pácba tesszük. (nekem addig pihent benne, míg a zöldségeket előkészítettem)
Felverjük a tojásokat, elkeverjük a keményítővel, majd belekeverjük a húst. A kockákra vágott húst az olajon ropogósra sütjük.
A zöldségeket csíkokra metéljük és a paradicsom kivételével állandó kevergetés mellett olajon megpirítjuk.
Végül a paradicsomokat kockákra vágjuk, a gombával és a hússal együtt a zöldséghez adjuk, majd kicsit összemelegítjük vele.

Tipp: az ételt rizzsel, rizstésztával és pírított tésztával is tálalhatjuk.

Borajánló: Bátaapáti Chardonnay Barrique - Közepes intenzítással égetett (tósztolt) tölgyfahordóban erjesztett és érlelt, száraz fehérbor. A barrique-hordós érlelés, egy kellemes, diszkrét, tölgyes, vaníliás, füstös jelleget eredményezett a borban. 9-10 °C-on fogyasztva, füstölt, grillen és faszénparázson sütött, valamint pirított fehérhúsú szárnyasok és halak nagyszerű kísérője.

Forrás:Recept klub 3 receptgyűjtemény

Az igazat megvallva, nekem kicsit - jóval - több húsból kellett meggyártani. Na már most annyi lett, h akár 1 hétig is ezt ehetjük. :))) Én csak a paradicsomra koncentráltam és beletettem az elején a gombát is. :) De finom lett, csak mire minden zöldséget felcsíkoz az emberfia, lemegy a nap...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése