2009. március 26., csütörtök

Kulináris ízbombák :)






Nem is tudom, h hol kezdjem. Képek később, majd ha összeálltak a csomagok, h mibe melyiket. Mert az még csak fejben, de ott is erőteljes kószálás van. :)
1. Mamma ételízesítője (Maggi alla Mamma) - végre rászántam magam. ÉS nem bántam meg! Isteni lett!!!
2. Marmalade levendula lekvárja - a saját ízvilágomra kerítve :)
3. szederlikőr - saját gyártmány, kb. 6kg szedret rézmozsárban megtörtem, fűszereztem és felöntöttem először pálinkával majd kaptam tisztaszeszt és kb. jó pár hónap - nem jutottam előbb oda - felöntöttem cukorsziruppal és szintén pár hónap után le is fejtettem. A kozmetikusom, egyik vendége, a német tanárom és néhány csoporttársam szerint nagyon jó lett. :) ez nem került egyikbe sem, időhiány miatt...
4. A neten bolyongva leltem rá a következő kettőre, az egyik a pálinkás sajtkrém. Sztem ez egy vadállat mutatvány, ha összeérnek az ízek. Ebbe tettem egy mini babel -azt hiszem így írják - fél kemény sajtot, pálpusztait, 2-3 féle penészest és sajna csak reszelt formációban kaptam parmezánt. Majd nyakon öntöttem jó kis törköly pálinkával. :)
5. Mézes-diós fokhagyma szintén a velveten találtam Péter Anna jóvoltából kerültek fel a Tejben-vajban rovatban. Ez a kulimász is majd csak jan/februári időszakban lesz hasznos, mikor az ember lánya kisség dáthás lesz. Ebből a kencéből meg eszik egy pár kenyérkével, iszik rá két kupica pálinkát, bebújik a dunyha - ha még létezik ilyen néhol - alá és másnap "büdősen és egészségesen" fog ébredni.
6. Ötfűszerpor - ha jól emlékszem Chili&Vanilia oldalán találtam még régebben.
7. Bodzavirágízű akácméz - no ezt nem én készítettem, hanem a Sárkeresztesi méhész házaspár, ISTENI FINOM!!!
8. Mammával zárom a sort a fűszertea kekszével. Tavaly is sütöttem ilyet, de akkor más fűszerrel. Na itt voltam úgy kb. a 2-3. tepsinél, h kivágom a fenébe az egészet. De aztán újra gyúrtam egy adagot és megsütöttem. :)
Fotók majd külön bejegyzésben, mivel még nem jöttem rá, h hogyan lehet előbb a szöveget-később a képet berakni. :)
És még készült(n)ek a kis tüll tasakok, barátoknak aprósággal. :) Hát ennyi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése