2012. január 25., szerda

Zsebes karaj cserépedényben

Kb. 3 éve kaptunk a szülőktől egy mázas cserépedényt, sogórnőm és én. Mindketten szépen kiraktuk a szekrényre, porfogónak. 
Napokban beszélgettünk anyuval, h vajon karajból még mi mindent lehet készíteni a rántott húson kívül. Ahogy a többieknél látom, elég sok mindent. 
Most a zsebes karajra esett a választás, amit erről az oldalról néztem ki. 



Hozzávalók:


  • 1,5 kg csont nélküli karaj egyben 
  • házi szalonna - eredetileg szeletelt bacon szalonna
  • házi kolbász
  • trappista sajt
  • vöröshagyma
  • húsleveskocka - de ha van eltéve alaplé az még jobb
  • kaliforniai paprika
pác: 
  • olaj, 
  • bors
  • paprika 
  • fokhagyma
  • nekünk volt egy sertésszűz fűszerkeverék, azt raktam bele
  • kakukkfű
Előző este, bevagdostam a karajt, de úgyhogy az alja megmaradjon. Majd elkészítettem a pácot és jól bekentem vele, alufóliába raktam és mehet 1 éjszakára a hűtőbe. 
Másnap, a zsebekbe helyeztem egy-egy szelet szalonnát, sajtot, hagymát, kolbászt, tetejére paprika csíkokat és kakukkfű ágakat helyeztem. Spárgával kicsit összekötöttem.
Ha esetleg maradt még a pácból azzal meglocsoltam. 
Kértem közvéleménykutatást, h az első használatkor mi légyen a mázas cserépedénnyel, jött mindenféle, így a biztonság kedvéért fél órára hideg vízbe beáztattam. 
Ritánál, találtok részletes leírást is.
Beletettem a cserépedénybe, öntöttem alá 2dl vizet, beletördeltem a kockát és még tettem bele pár fokhagymát ill. a maradék kolbászokat. 
Hideg sütőben, folyamatos hőfok emelés közben 2 óra alatt puhára sütöm. Mikor a hús megpuhult, leveszem az edény tetejét és megpirítom kicsit. 
Krumplipürével tálaltuk.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon csinos mázas cserépedény!

    VálaszTörlés
  2. Szuper edény és eredmény! Szép lett a karaj.
    Nekem is van hasonló mázas cserépedényem, univerzális, már töltött káposztát is készítettem benne.
    A mázas cserép edényeket nem kell beáztatni főzés-sütés előtt (csak a mázatlan pataki tálat).

    VálaszTörlés
  3. már keresem az újabb ételt, ami készülhet benne!!!

    VálaszTörlés