2009. március 23., hétfő

A hÍrhedt kökény likőr

Mostanában kapom vissza a jelzéseket - de csak azoktól akiknek jutott belőle - hogy nagyon finom.
Az ötlet egy születésnap alkalmával keletkezett. Már nem tudom pontosan, h hogyan terelődtünk erre a témára, de nagyon megtetszett a gondolat, és már talán azon a vasárnap elmentünk felfedezni a kökény bokrokat. Persze, csak akkor az igazi, ha már megcsípte a dér. Kissé nehézkes a leszedése, mert nagyon bök, de megéri a fáradtságot.
Akkor még csak a "recept" fele volt meg, mondván, mire letelik az 1 hónap érlelési idő, addigra meglesz a másik fele is.
Közben rákerestem a neten is, és ismerősöktől is kértem, hátha megvan nekik. Azt tudni kell, h ilyen kotyvasztásaim, mindig több receptből tevődnek össze, tehát egyformát sohasem tudok készíteni. Így van ez most is, sőt most fogalmam sincs a pontos leírásról. :) Pedig, ha időm engedi még készítenék egy adagot. Egyik faluból a másikba közlekedvén, figyelmem csak a kökénybokrokra orientálódott. :)
Szóval, 1,5 kg kökényhez kell tenni fél liter tiszta szeszt. Mivel ez nagyon drága vodkával helyettesítettem. Igen ám, de nekem 3,5 kg kökényt sikerült leszedni. Ezt szigorúan réz mozsárban kell kissé megtörni - hogy miért nem tudom, de ez nagyon fontos - majd jöhet rá az alkohol, 1,2 L vodkát locsoltam rá. Mint a diólikőrben ebbe is tettem vaníliarúdat, talán fahéjat is, és esetleg szegfűszeget -de ez már nem biztos. Ezt elméletileg minden nap kevergetni kellene, és meleg helyen tárolni. Az igazat megvallva, volt, h napokig rá sem néztem - még is finom lett. Mikor kezdett nagyon gyanúsan összeállni a massza, úgy döntöttem, h még teszek hozzá egy kis alkoholt. A régi, jól bevált forrástól hozattam igazi, házi szilvapálinkát fél litert és még azt is ráborítottam. Innentől kezdve, már elég rendes illata is volt.
Lassan kezdett letelni az 1 hónap érlelés, de a recept második fele még sehol. Ekkor szintén egy másik receptből vettem elő a cukorszirup arányát. De előtte még átszűrtem, vagyis inkább kinyomkodtam. Nyomkodás közepette, ellenségeimre, irigyeimre gondoltam, h minél több anyag szűrödjön ki. Utólag megtudtam, h még megvan nagypapám régi szőlőprése, h azzal egyszerűbb lett volna, gyorsabb és még talán több anyag is kijött volna belőle. De így legalább teljesen kézimunka volt az egész. Szóval, az átszűrt, kinyomkodott léhez hozzáadtam a cukorszirupot (1,5kg-hoz 7dl víz és 25dkg cukor keveréke) és ezt még 1 hétig állni hagytam, majd átszűrtem és "palackoztam". Durván 4-4,5 L jött ki belőle.
Nagyon finom!!! Megéri vele szenvedni!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése