2010. november 15., hétfő

Sajttekercs

27-én esküvői dvd vetítés lesz. Arra keresgéltem néhány parti falatot, pl. kencéket avokádó, padlizsán, tohnalas stb. és akkor találtam rá KicsiVúnál a sajttekercsre. Nagyon jól nézett ki, gondoltam, készítek egy prototípust. Jól tettem. Van még pár dolog, amit finomítanom kell. 

Íme a recept:

  • 40dkg trappista ( bár olvastam vhol, h az edami jobban nyújtható)
  • 30dkg vaj
  • 30dkg sonka (pl. selyemsonka, pulykasonka, nekem kb. fele elég lett)
  • 1 doboz medvesajt
  • 5 kemény tojás
  • snidling
  • mustár
  • fehérbors
Először elkészítettem a két tölteléket. Megfőztem a tojásokat, lefejtettem a fehérjét. 20dkg vajat, 1 doboz medvesajtot jól elkevertem, majd tettem bele snidlinget apróra vágva, és a tojás fehér részét is apróra vágva, sóztam, borsoztam.
Ezután a tojássárgát kézzel elmorzsoltam és összekevertem a maradék 10dkg vajjal, mustárt adtam hozzá, ízlés szerint, majd sóztam, borsoztam ezt is.
Nekiláttam a sajt olvasztásnak. Először nylon zacsiban próbálkoztam az olvasztással, aztán kifolyt, majd két nylon zacsiba raktam és úgy ahogy már összejött. Szóval, forró vízbe kell beletenni és megolvasztani a sajtot, addig kell ott tartani, amíg nem marad benne kemény rész. Ezt ki kell tapasztalni. Legközelebb veszek sütőzacsit és abban próbálom meg.
Olajjal bekentem a sodródeszkát, h jobban lehessen vele bánni, ill. a sodrófát is. Most már tudom, h kellett volna alá tenni vmit, h könnyebben fel tudtam tekerni. :)
Tehát kinyújtottam, amennyire tudtam, mivel nekem maradt benne kemény rész, de még egyszer már nem volt kedvem visszarakni olvasztani.

gyorsabb, egyszerűbb változat, 40dkg-nak megfelelő lapsajt, gáz tepsire zsír papír, sütőt előmelegítjük 250fok (legmagasabb fokozat) , sajtokat lefektetjük, de úgy, h szélek fedjék egymást, majd betesszük, éppen annyi ideig, míg a sajt széle kicsit hólyagosodik, ez kb. 1-3 perc. Kivesszük és hogy könnyebben tudjuk vele dolgozni  egy réteg sonka, utána pedig a leírás alapján. 
Bekentem a fehérjés krémmel, majd raktam rá sonkát, majd a sárgáját és feltekertem. Nagyon szorosra nem sikeredett, de azért összejött. Be folpackoztam és mehet be a hűtőbe egy éjszakára. 
Ma kétkedve nyúltam felé, de finom lett és szép is!

4 megjegyzés:

  1. Ez nálunk az egyik kedvenc. :) Én teljesen kihagytam belőle a vajat (elfelejtettem beletenni!) :D és anélkül is tökéletes! Én két zacskóba teszem a sajtot és semmi gond. És nem olajozok semmit, elég zsíros a trappista sajt. (nézd meg nálunk a népszerű bejegyzésnél előjön):)

    VálaszTörlés
  2. nálunk is sikere volt, csak hát macerás az elkészítése! :) rajtam kívül más nem csinálja meg :D

    VálaszTörlés
  3. ez a recept hány személyre van? Egyebkent nagyon jol nez ki :)

    VálaszTörlés
  4. nem tudom, mert eddig mindig része volt az étkezésnek, nem pedig önálló étek

    VálaszTörlés