2009. március 26., csütörtök

Lasagne

Úgymond fúziós, mivel két könyvből sikerült összehoznom egyet. :)

Szorgos munka garantált sikerrel!!! - remélem is v ajánlom is :))))
Ennek a klasszikus ételnek az elkészítése lustáknak biztosan nem ajánlott. Akinek, azonban nincs ellenére egy kis pepecselés, azoknak egy javaslat: olyan tésztalapokkal, amelyeket elő kell főzni (az olaszoknál kapható ilyen... és ne tescós legyen, mert a csíkokra szétfő...) a lasagne még finomabb lesz! Még így is túl bonyolult? Nos, vásároljunk olyan tésztalapot, amit nem kell előfőzni.





6 éhes ember részére

A bolognai raguhoz:
1 sárgarépa
1 zellerszár
50g pancetta v érett füstölt szalonna
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1ek vaj
1ek olívaolaj
300g vegyes darált hús - nekem csak sertés volt és sztem kicsivel több, mint 300g
1 kis konzerv hámozott paradicsom(400g) - és itt jön be a másik recept :) 1 ek sűrített paradicsom, no ez nekem egy kis konzerv lett, úgy az egész :)
2 ek főzőtejszín
1 tojás felverve
4ek száraz vermut v fehérbor
3dl vörösbor és húsleves vegyesen vagy csak leves, nekem csak leves lett
só,
frissen őrölt bors
oregáno, zsálya, provanszi fűszerkeverék ill. pizza fűszer :)
szerecsendió - ez nekem nem volt itthon...

Besamel mártáshoz - hát ezt is összevissza csináltam, de inkább a könyvi változatot írom le:
50 g vaj
50 g liszt
7,5 dl tej
só, frissen őrölt bors
frissen reszelt szerecsendió -ez kimaradt
125 ml főzőtejszín

A rétegezéshez
kb. 250 g tésztalap - nekem sok lett :)
só,
200-250 g mozzarella - szintén kimaradt, nem volt itthon :)
100g frissen reszelt parmezán
vaj

Apróra kockázzuk a megtisztított zellert, sárgarépát, fokhagymát -ezt inkább zúztam - hagymát és pancettát.
Egy serpenyőben v lábasban - érdemesebb - felmelegítjük a vajat és az olajat, majd megpirítjuk benne a pancettát és a zöldségeket, hagymát és fokhagymát. Belekeverjük a darált húst, tovább pirítjuk és kevergetjük, míg morzsalékos nem lesz. A nagyobb húsdarabokat a fakanál hátoldalával nyomkodjuk szét.
Felaprítjuk a paradicsomot - itt én belekanalaztam a sűrítményt - a borral és húslével a húshoz öntjük, megsózzuk, borsozzuk, fűszerezzük. Majd alacsony hőfokon, lefedve 1 óra hosszat főzzük. Ekkor belekevertem a 2ek főzőtejszínt, majd lehúztam a tűzről és 15 perc után belekevertem a felvert tojást.

Most pedig a besamel: egy lábosban felmelegítjük a vajat, de nem barnítjuk meg. A fakanállal szorgalmasan kavargatva hozzászitáljuk a lisztet. Tovább keverjük, míg egész sima nem lesz. Apránként hozzáöntjük a tejet. A legjobb, ha habverővel keverjük, h ne képződjenek kis csomók. A mártást 10 percig lassan főzzük, sóval, borssal és szerecsendióval fűszerezzük. Itt még adtam hozzá 125ml főzőtejszínt is.
Aki elszánta magát egy kis többletmunkára: felforralunk 5 l vizet némi sóval, és 4-5 percig főzzük benne a tésztalapokat, míg hajlékonnyá nem válnak, majd hideg vízzel lehűtjük őket. ( ez is megvolt)
Felkockázzuk a mozzarellát (- lereszeltem a sajtot). Előmelegítjük a sütőt - nem szoktam a jénainál - 200°Cra (légkeverésest előmelegítés nélkül 180°Cra kapcsoljuk). Nagy, szögletes tűzálló tálat használjunk, az oválisat csak szobrászkodni vágyóknak ajánljuk.
Beleöntünk a tálba egy kis besamelt, rárakunk egy réteg tésztalapot, aztán ragut, besamelt, mozzarellát és ismét tészta. Így folytatjuk, míg megtelik a tál. A tetejére besamel kerüjön, végezetül pedig szórjuk meg parmezánnal és vajdarabokkal - no ez kimaradt, elfelejtettem. Betesszük a sütőbe. Most marad 40 percünk rendbe tenni a konyhát - sztem az kevés lesz hozzá - megteríteni az asztalt, és egy kicsit kifújni magunkat.

Elkészítési idő: jó 2 óra - sztem több volt - ebből 40 perc pihenő
Illik hozzá: vörösbor és sok saláta
Energiatartalom adagonként (eredeti recept szerint, dőlt betű nélkül): 720kcal

Forrás: alap: Az olasz konyha alapjai ill. az adalékanyagok Egy falat Olaszország c. könyvből jöttek - Lasagna al forno receptből...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése