2009. március 26., csütörtök

Sangria házilag

Este kerti partira vagyunk hivatalosak. Számomra természetes, h nem csak beállítok, hanem vmit viszek is. Mivel mondták,h nem kell sütni semmit, de azért mégis vigyünk vmit, ezért úgy gondoltam, csinálok sangria-bólét. Igen ám, de nem kaptam Sangriát. Úgyhogy házi lesz, de persze, ez sokkal ütősebb lesz. :)))

Hozzávalók 10 személyre:

2 üveg édes bor
1 üveg félédes pezsgő
1dl narancslikőr v konyak (van még házi citromlikőröm, lehet teszek bele azt is)
4 narancs
2 citrom
kevés méz v porcukor
még vettem gyümiket: banán, alma, őszibarack, van még meggy, sárgabarack
teszek bele, szegfűszeget és fahéjat, no meg lehet egy csepp ánizst is

ELKÉSZÍTÉSE:
A narancsot és a citromot feldaraboljuk, a borban feloldjuk a cukrot vagy mézet, hozzáadjuk a narancslikõrt (vagy konyakot), és ráöntjük a gyümölcsökre.
Kb. 1 órára hûtõbe tesszük. Fogyasztás elõtt hozzáöntjük a pezsgõt, és jégkockát teszünk a poharakba. A narancsból facsarhatunk hozzá egy kis levet is.

Azt hiszem a jégkocka elmarad, ha csak nem csinálnak a háziak. :)))
Reggel telefonos ébresztésem volt, a házigazda hívott. Persze, ő nem tudta, h este/éjjel megint szarul voltam - a sárgadinnye+sárgabarack+tej trió nem igazán megy össze - és kb. 2 fele bírtam elaludni. Így kiderült, h lesz Csókaszárnyak is. :)))
imádom a kerti partikat, szervezni is, bár ilyenkor van hogy elszállok, h túl jóra szeretném... :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése