2009. március 26., csütörtök

Mai főzőcske - debreceni gyöngyhagymával, almával

Már néha agyamra megy a köv kérdés: mi legyen az ebéd holnap? Gondoltam, ma vmi könnyű, gyorsan elkészíthető, de mégis finom kaja lesz a befutó. Bár ehhez be kell vásárolni, mivel nincs itthon mindig ilyen kellék. Stahl: Gyorsan vmi finomat c. könyvéből. Kivételesen, csak a mennyiségeken változtattam.

Debreceni gyöngyhagymával és almával

a 4 pár debrecenit pár centis darabokra szeletelek, addig a 2-3 kanál olaj forrósodik a serpenyőben. Beleszórom a húsikat, kicsit lepirítom pár perc alatt, majd kiszedem. Ugyanebbe az olajba, de ha kevésnek találom még teszek bele egy kicsit, beleöntöm a lecsöpögtetett gyöngyhagymát. / a recept 10 dkg-t ír, én egy kis üvegnyit szoktam, ha kicsit nagyobbak, akkor félbe szoktam vágni/ Pár percig ezt is párolom, a könyv 3percet ír, én kicsit tovább szoktam, megérzés alapon. 2 almát meghámozok, kiszedem a házát, kockákra vágom és ezt is beledobom a serpenyőbe, de ekkor már hozzáadom a debrecenit is, 2 fokhagymát leszeletelek, vagy belereszelek, pár levél babérlevél társaságában. Felöntöm fehér borral, addig, h félig ellepje és még öntök hozzá vizet, 1 decit ír, de itt is többet öntök, mert szeretem, ha olyan tunkolosra sikeredik. Összeforralom, majd petrezselymet szórok rá és tálalom.
Desszertként, merő egyszerűséggel csokis puding háztartási keksszel szolgált.

Megkezdődik délután az aszalás is. Már csöpögnek az ananászok, maradt még két kiwi, pár darab almát is felszeletelek, aztán usgyi!!! Hadd dolgozzon. Egy kis kávészünet és már indulhat is. Már csak a helyét kellene megtalálnom, a konyhába működjön, vagy stílusosan a sárkányfűves pincében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése