2009. március 26., csütörtök

gyömbéres almás csirkemell

Mi kell hozzá?

30 dkg csirkemell,
1 csokor újhagyma- csak a maradék pórét bírtam felhasználni
5cm-es gyömbér dbka,
1 alma,
1+1 kanál vaj,
1ek olaj,
1dl száraz fehér bor - itt a bodzaboromat találtam csak meg
1 ek étkezési keményítő,
2kk magos mustár,
1 kk méz - gesztenyeméz sikeredett
1-1,5 dl tejszín,
só,
bors,
liszt

Hogyan készül?

A csirkemellett kockákra vágjuk, sózzuk, borsozzuk és beforgatjuk egy kevés lisztbe és félretesszük.
Felkarikázzuk az újhagymát, az alma magházát kiszedjük és vékony szeletekre vágjuk, a gyömbért meghámozzuk és lereszeljük.
Egy serpenyőben 1 ek vajat és olajat hevítünk, amiben megsütjük a húst. Ha ez megsült, kiszedjük. Újabb ek vajat teszünk bele ill. a hagymát kicsit pároljuk benne. Felöntjük a borral, picit később belerakjuk az almát és a gyömbért is. Sózzuk, borsozzuk és fedő alatt az almát puhára pároljuk benne.
Eközben, elkészítjük a mártást. Külön edénybe összekeverjük a keményítőt, a mustárt, mézet és a tejszínt. Ha már az alma megpuhult, akkor beleöntjük a mártást illetve a félretett húst. Összerottyantjuk és már kész is.
Igazándiból én nem ettem hozzá semmit, elég tartalmas ez így is. Esetleg, ha vkinek hígabbra sikerül a mártás, mint nekem, akkor sztem igazi tunkolós kaja lehet belőle. :)

Forrás: Stahl - Gyorsan vmi finomat

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése