2009. március 26., csütörtök

Ez+az - grillezett vöröstonhalsteak hagymalekvárral

Holnap estére keresek vmi tuti receptet, mivel még nem ehetek sonkát. :( Anyu sütött finom kalácsot, torna után ettem egy falatnyit, a finom lekvárommal. Elgondoltam, h milyen fincsi lenne, vajas lekváros kalács, kakaóval. Anyu megszólal, azt ettem, de eltűntettem minden nyomot, nehogy sóvárogja utána. Az még annyira nem gáz, de a sonka az lesz. Nem hiszem, h leülök velük enni este, max, ha vmi fincsi kaját tudok összedobni magamnak. Halban gondolkodom. Találtam is egyet a Tvpaprikán: hagymalekvár remélem még van, és nem osztogattam el mindet, és akár el is készíthetem, de azért még keresgélek.

Grillezett vöröstonhalsteak hagymalekvárral – Günzer Zoltán 2003-as Villus Cuvée-jéhez
Bortúra késsel - villával
Hozzávalók 4 személyre:
4 szelet tonhal
20 dkg lilahagyma
1 evőkanál cukor
1 dl olívaolaj
1 csokor rozmaring
1 csokor kakukkfű
1 dl Villus Cuvée
balzsamecet
színes bors

Olívaolajat hevítünk egy gyorsforralóban, és megkaramellizáljuk rajta a cukrot. A lilahagymát félfőre vágjuk, és elkezdjük sütni a megolvadt cukron. Amikor levet engedett, és kissé összeesett a hagyma, sózzuk, balzsamecettel ízesítjük, és kevés Villus Cuvéet öntünk hozzá. Figyeljünk, hogy nem főzzük túl puhára.
A tonhal fűszerezéséhez mozsárban összetörjük a színes borsot, a rozmaringot, és a kakukkfüvet. Ezzel a fűszerőrleménnyel bevonjuk a tonhalszeleteket. Olívaolajon kisütjük, vigyázva a hőfokra, hogy meg ne égjen, illetve ki ne száradjon a hal. Természetesen sütés közben sózhatjuk. Nem is kell neki sok idő, pár perc alatt elkészül.
Egy másik edényben szintén olívaolajat hevítünk, teszünk bele balzsamecetet, kevés Villus Cuvéet, teljesen egybeforraljuk, és egy redukciót készítünk belőle. Fűszerezzük őrölt borssal, rozmaringgal, kakukkfűvel.
Tálaláskor a hagymalekvárból talpazatot formázunk. Erre helyezzük a félbevágott tonhalszeletet. Meglocsoljuk a balzsamecetből és borból készült kivonattal, és rozmaringgal díszítjük.

Kipróbáltam a dvd írót, egy lemez a kukába landolt. De a másik kettőt már siker koronázta. :)
Ma is voltam tornázni, nagyon jó volt. Bár elég rendesen folyt rólam a víz, de megéri, hisz én választottam. És örülök, h a múlt évben összeakadtam, olyan emberekkel, akiknek lételeme a mozgás. Mivel sztem, sokat nyomott a latba az ő közvetett jelenlétük is. :)
Ja, vasárnap épp félidős leszek, még egyszer ennyit kell kibírnom, a 42napos sztoriból. De örülök neki, h nekivágtam, jól jön, amolyan életmódváltás! :) Bár egy idő után már kezdem unni a szárnyasokat és a halat. :))))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése