2009. március 27., péntek

Levendula lekvár

Az alap recept Marmalade érdeme. :) És ezer köszi!!!
Az én verzióm:

1kg alma megtisztítva (hámozva, kimagozva, kockákra vágva)
30dkg fekete szeder (nálam fagyasztott volt)
szárított levendula (megérzés alapján egy jó adagot öntött bele, kb. 5 eknyi biztos volt)
1 L víz
25dkg cukor (barnacukorral vegyesen sikerült)
1 zacsi haas 3in1 zselírozó
fűszerek: vanília kikaparva és a rúd beletéve, pár szem kardamon, fahéj, szegfűszeg, egy kevés frissen reszelt szerecsendió,citrom és gyömbér.

Almát felkockáztam, szedret, levendulát, vizet, fűszereket lábosba tettem. Mikor kicsit már kezdett forrni, botmixerrel összeturmixoltam. Beleraktam a cukrot és a zselírozót. Majd ezzel is összerottyantottam. Üvegekbe töltöttem, egy kevés szalicilt tettem a tetejére, celofánnal bekötöttem, száraz dunsztba tettem. (Talán holnap ilyenkor már lehet belőle enni)

Kb. 6*300ml lett belőle.

Sztem nem ez volt az utolsó adag idén... :) Isteni finom lett!!!
Már csak a címkegyártást kellene előkotorni emlékeimből. :))))

5 megjegyzés:

  1. Nagyon, nagyon köszönöm a receptet! Édesanyám levendulaőrült, eddig gyakorlatilag kimerítettem minden létező levendulás dolgot, amit kitaláltak, vagy én kitaláltam, de ez igazán hiányzott hozzá. Megleptem hát vele, most születésnapjára, de azt hiszem nálunk sem csak az ünnepnapoké lesz ez a csoda.
    Még egyszer köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Örülök, h örömet okozhattam!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Próbáljátok ki a keserű csokis,levendulás szilvalekvárt is!Isteni!

    VálaszTörlés
  4. ha sikerül jó sok szilvához jutni és még időm is lesz rá, akkor feltétlen! :)

    VálaszTörlés
  5. Próbáljátok ki a levendulás ringló-lekvárt, isteni!

    VálaszTörlés