2011. december 16., péntek

Barack süti :)

Hagyomány ápolás folyt.köv. :) 
Barack süti a soron következő. Ez  nagynéném specialitása, nem készül sokszor, de nagyon finom. Most megpróbáltam én is, vagyis mi is, mert anyu egy idő után beállt segíteni. Elfogadtam. Jó volt. :) 


Szóval a recept:

Hozzávalók:
  • 20dkg zsír
  • 30dkg porcukor
  • 2 tojássárgája
  • 1kk szódabikarbóna
  • 2dl tej
  • 3 kanál liszt
  • 70-75dkg liszt 
Töltelék:
  • 20dkg porcukor
  • 20dkg vaj
  • 1 ek kakaó
  • 0,5dl rum
  • kevés tej
Tésztánál először habosra kikeverjük a zsírt, porcukrot és a tojások sárgáját,utána hozzáadjuk a szódabikarbónát, a tejet és a 3kanál lisztet. Majd 2-3 óra hosszát állni hagyjuk. Idő letelte után 70dkg lisztet (nekem kellett még hozzá tenni) gyúrunk hozzá. Dió nagyságú gömböket formálunk belőle. 
200fokra előmelegített sütőben 18 perc alatt készre sütjük. Érdemes a 15. percnél nézegetni, nem szabad pirosra, mert akkor kemény lesz és törik. Még fehér kell maradjon, a talpa kissé barna legyen. 
Mikor megsült az első tepsi, kiszedjük és még melegen éles késsel, óvatosan kikaparjuk a belső részét. Ezt félretesszük, mikor mindet kivájtuk hozzáadjuk a fél deci rumot és a kevés tejet (nekünk kb. 1-1dl lett, h szaftos legyen). 
Elkészítjük a krémet is. A vajat a porcukorral és a kakaóval kikeverjük majd a rumos-tejes morzsát hozzáadjuk. 
Megtöltjük a barackokat, összepasszítjuk. 
Előkészítünk 1-1 kis tálat, egyikbe piros ételfesték (nekem most málna volt, de a vérnarancs az igazi) a másikba zöldet teszünk. Tehát mikor kész a csupasz barack, egyik felét pirossal ecseteljük a másikat zölddel majd a végén meghempergetjük a kristálycukorba. 
Ebből az adagból 34 db lett.

7 megjegyzés:

  1. Szépek lettek, én is készítettem egyszer, fennt is van a blogon, nagyon pepecs munka , de megéri a végeredmény:)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem, (innen nézve) szépek, a félgömbök is. A töltelék valóban lazának látszik...Az én félgömjeim megrepedtek.
    Annyira bájos vagy ahogy belemerülve alkotsz!

    VálaszTörlés
  3. Sajnos nekem is megrepedt, de lelkesen megtöltöttem. Talán még alacsonyabb hőfokon kellett volna sütni.

    VálaszTörlés
  4. nálunk 3 fokozat van, alacsony, közép és magas, tehát nagyon nem tudok a hőfokkal játszani, de majd az új sütőmön majd újra próbálkozom! :)

    VálaszTörlés
  5. Mi az oka, hogy a félgömbjeim megrepednek?

    VálaszTörlés
  6. mint ahogy a többiek is írják, elképzelhető, h magas hőfokon sütötted.

    VálaszTörlés