2016. január 10., vasárnap

Házi kifli

A neten sorba láttam elkészülni a házi kifliket, nagyon nem volt itthon kenyér ill. már engem is érdekelt, h vajon hogyan is van ez. Így hát megsütöttem. A végéről lemaradt a tejes kenés, de ennek ellenére is finom. Majd legközelebb pótoljuk, és dupla adaggal is készülhet. :) 










Hozzávalók: 

  • 35 dkg liszt
  • 2,5dl tej
  • 2,5dkg friss élesztő (5gr por)
  • 2,5dkg vaj v margarin (olvasztva
  • 1tk cukor
  • 1tk só
  • 1-2 ek tej
  •  
Az az igazság, h én nem szeretek dagasztani, így inkább mindent bepakoltam a kenyérsütőbe és a dagasztásos részt megcsináltam vele. :) 
De ha nem, akkor ITT olvasható az eredeti recept és ott leírja, h hogyan kell.  

4 részre vettem, kinyújtottam, feltekertem, és elfelejtettem lekenni a tejjel. :) és mehet a sütőbe, aminek az aljába teszünk még egy kis tálba vizet, h jó gőzös legyen a levegő. "A szélesebb részénél kezdve feltekerjük, kifli alakúra formázzuk, és sütőpapíros tepsibe tesszük. A tetejét megkenjük kevés tejjel."
azt írja, h nagoyn vékonyra nyújtsuk ki, 2-t sikerült kevésbé vékonyra, s egész pofásak lettek, olyan tömött kiflik, úgyh sztem, legközelebb ez alapján járok el. (2020.05.16)

Míg bemelegszik a sütő, addig kel a kifli is, és ennyi elég is neki.
Melegítsük be a sütőt 200-210 fokra, (alul-felül sütés) 
A kifliknek elég csak addig kelniük, amíg a sütő melegszik.
Süssük a kifliket 15-20 perc alatt aranybarnára.

forrás: ITT

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szép kiflik, szinte nevetnek :-) Nekem nem nagyon szoktak sikerülni az ilyen péksütemények, úgyhogy csak ritkán sütök.

    VálaszTörlés
  2. Köszi,van még mit fejlődni,de a lényeg,h finom volt.

    VálaszTörlés
  3. Köszi,van még mit fejlődni,de a lényeg,h finom volt.

    VálaszTörlés