2009. március 23., hétfő

Mindennapra egy mese...


...helyett, mindennapra egy lekvárfőzés. Tegnap hecsedli, ma sütőtök, holnap bodza, holnapután dió... No azért annyira nem, mivel a bodzát még le kell szedni, amit még fenn hagytak az emberkék. A diót pedig még ki kell kísérletezni, mi mennyi hány. Bár most úgyis ilyen kedvembe vagyok.
Szóval, ma német óra után, megkaptam a következő 2 üvegnyi rendelést a sütőtökre, bár lehet, h 1 stök-1 birsalma lesz, illetve előtte a jó barátom is szólt, h ő is kér, nagy üveggel. Úgyhogy ma el is készítettem, tettem bele egy plusz adalékot, kíváncsi vagyok észreveszik-e. :) De hogy semmi se vesszen kárba, a narancsok héjából kandírozott gyümi lesz. Hát ez se, egy egyszerű folyamat, de a hecsedli lekvár után már semmi sem paszatos munka. :)

Taverna blogján találtam - http://www.taverna.freeblog.hu/ :

Kandírozott narancshéj (batkamanó vastag héjú narancsot meg kell hámozni és a héját, fehérrel együtt egy centis csíkokra vágni. lábasba rakni az egészet, vizet ráönteni, és három napig naponta 2x cserélni rajta a vizet, ez idő alatt kiázik belőle a keserű íz. negyedik nap leszűrni, és a narancshéjjal megegyező mennyiségű cukrot adni hozzá, és felönteni annyi vízzel, hogy épphogy ellepje. majd 10 percig főzni kell. ezt három napon keresztül megismételjük (tigrisske: gondolom a 10 percig főzést), harmadik napon miután 10 percig főzted, hagyni kell picit kihűlni, leszűröd, ha igazán szereted cukorban még egyszer megforgatod (én fahéjas cukorban szoktam, mert úgy igazán finom) szétteríted zsírpapíros rácson, és hagyod megszáradni. ez kb 1 nap.

Érdemes ide ellátogatni, sok jó finomság van itt is. Persze erre az archívumba (2006.okt.31.)leltem rá és még nem néztem meg a friss változatot, de sztem ott is találok jó dolgokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése