2009. március 23., hétfő

meggylekvár

Tegnap megint kalandos utam volt, mert ugye csak, egy dologért nem kerekedek útra. Egy kis biznisz, egy kis kóstoló, egy kis eszmecsere, és barack szedés Győrszentivánon. Persze, rossz helyen mentem be, megkérdeztem két öreganyót, h merre fele is kell mennem. Mondogatták, egy idő után persze elvesztettem a fonalat, de hát van szám, majd megkérdem. Mire az anyókák: "egyedül megy oda?" "Miért?" kérdem én, mire ők "olyan kietlen vidék az!" - egy nőnek egyedül. Ezt már nem mondták, csak ez volt az arcukra írva. Határozottan, elszántam közöltem: "kell a barack". Eléggé kietlen vidék volt, ha szembe jött volna egy autó, nem tudom, h hogyan olvadtam volna bele a fákba?! Odaértem, közöltem, h szedni akarok, nem a leszedetett elvinni, abban nincs semmi extra és drágább is, 50 Ft-tal, de drágább. 10kg volt a célzott mennyiség. Vittem egy kosarat és egy összecsukható "ládát". Közben ismerkedtem emberekkel, mikor már "elhagytak" felhívtam egy jó barátot. Majdnem bejött, amitől óva intett, vigyázzak, h nehogy szétessen a láda a nagy súly alatt. Próbáltam nem úgy járni, mint az eperrel, h mindig beljebb és beljebb mentem és a végén alig bírtam kivinni a gyümölcsöt. Mikor már láttam, h roskadozik a láda, fájó szívvel, de úgy döntöttem, h abbahagyom a szedést. Jobb is, mert göngyöleggel együtt 20 (!!!) kgt sikerült szednem. De ez még nem volt elég, átmentem a kisöreghez és vettem tőle 10 kg meggyet is.

Gondoltam, majd meggybort készítek belőle, de aztán bevillant az agyamba, h mi lenne, ha meggylekvárt csinálnék. Méghozzá, citromfüvest. Ehelyett, találtam egy alap receptet, miszerint a 10kg meggyből lesz 3-4 liter meggyszörp és lekvár is, tartósítószer nélkül és mézzel. Ez nekem kevés volt, ezt kicsit feltunningoltam, tettem hozzá, fahéjat, szegfűszeget, ánizst, citromfüvet. És csak a felemennyiséget, mert a másik feléből puncsos meggylekvár lett. Vörösbor, az előbb említett fűszerek és gyömbér hozzá, ánizs nélkül.
Holnap vár rám a sárgabarack, még a neten rákeresek jobbnál jobb receptekre, h eltérhessek tőlük és vmi egyedit kreáljak.
Újfent kellemesen elfáradtam.

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Olvastam, hogy csináltál meggyszörpöt és lekvárt mézzel. Mi a recept? Le tudnád írni?

    Köszi szépen!
    Szia
    Timo

    VálaszTörlés
  2. Szia,
    ha hazajöttem utána meg próbálom előkeríteni neked, de most épp elhavaztam :)

    VálaszTörlés