2009. március 23., hétfő

Mai program - Vargabéles

A szokásos reggeli teendők és boltba menetel után, főzési/sütési vágyamat csillapítom egy vargabélessel. Hagyományos úton készítem el, amin persze megint változtattam, de nem annyit, mint szoktam:

Vargabéles

Hozzávalók (4-6 személyre):
1 csomag réteslap
30 dkg finommetélt
50 dkg félzsíros tehéntúró
4 db tojás
10 dkg margarin
20 dkg porcukor
3 dkg mazsola rumban megáztatva
5 dl tejföl
1 cs vaníliáscukor
1 reszelt citromhéj

Az áttört túrót keverd el a tojások sárgájával, a vaníliáscukorral, a porcukor háromnegyedével, a tejföllel, a reszelt citromhéjjal és a megmosott mazsolával. Add hozzá a kifőzött, leszűrt finommetéltet. A tojások fehérjét verd kemény habbá és óvatos keverés mellet ezt is add a masszához. Egy magasszélű tepsit kenj ki olvasztott margarinnal és béleld ki az egyik réteg réteslappal. Terítsd el benne a tölteléket, majd fedd le a réteslap maradékával. A tetejét kend meg margarinnal és mérsékelt tűzön süsd pirosra. Nagy kockákra vágva, a maradék porcukorral megszórva tálald.
Ha nincs réteslapod, akkor az is megfelel, ha a kikent tepsit meghinted zsemlemorzsával.


Délután, ha marad ez a csodaszép idő, azt hiszem elindulok csipkebogyót szedni, aztán nekiállok a hecsedli lekvárnak. Bár láttam bogyólikőrt is!!! Csábító ajánlat!!! Majd meglátom, mennyire fáradok ki a bogyók tisztításában. Bár van amelyik leírás azt írja, h nem kell előtte kimagozni, van amelyik azt, h ki kell. Lehet, elébb a kimagozási verziót próbálom, aztán majd meglátom. No megyek is.
Lett csipkebogyó, sőt találtunk még bodzát is, de azt majd legközelebb, és sikerült szedni körömvirágot. Ha még marad a jó idő, akkor tuti, h lesz ott még. No meg, akkor bumszli nőtt az ajkamon, de hogy mitől. Vmi biztos megcsípett, egyik pillanatban semmi, másikban meg azt éreztem, h éget, és csak nől és nől...

1 megjegyzés:

  1. Úgy vagyok ezzel is, mint a túrógombóccal, szeretem nagyon, de mivel nem tűnik nagy kihívásnak az elkészítése, rutinom meg nincs, hát halad-marad :)

    VálaszTörlés