2009. március 23., hétfő

Mai menü - Edina féle paradicsomszósz

kb. fél óra alatt sem készült el, célfotóval. Reggel elindultam Csornára, h célbaérjen a multi rost rágótabletta. Természetesen a lányoktól nem lehet olyan könnyen eljönni, de muszáj volt. Még elugrottam almáért, télire, de már akkor késésben voltam, az ellenkező irányba kellett volna tartanom. De már megszoktam, h mindenhonnét szinte kések. Persze, ahonnét lehet. Kb. n12kor értem haza, ki a kocsiból, irány a konyha.
Szerencsére, Kuktám előkészített már mindent - hagyma összeaprítása, paradicsom odakészítése, fokhagyma megpucolása. Dél előtt 10 perccel, tálalva volt az ebéd.

Spagetti Edina féle paradicsomszósszal

Jó pár évvel ezelőtt, barátnőm két évig Németországban dolgozott és onnan hozta a receptet, azóta csak így hívjuk "Edina féle paradicsomszósz". Általában hús nélkül készítem, mivel úgyis nagyon finom, de apuka az utóbbi időben már nem nagyon akarja így megenni, így muszáj, a morgás ellen beletenni.

6 evőkanál olívaolajat - nem érdemes többet, mert akkor csak áll az olaj a tetején - felforrósítok, 1 egész hagymát apróra vágok, beleteszem, üvegesre sütöm, beledobom az 1 egész fokhagymát összenyomva/apróra vágva. Majd 2 doboz paradicsomot(egész paradicsom), fűszerek: bazsalikom, kakukkfű, zsálya + provanszi fűszerkeverék - ami igazándiból megadja az ízét - só bors.
Kb. 20-25 percig főzöm. Közben feltettem a tésztának való vizet forrni, sajnos al dante-ra nem lehet, mert apukának az kemény, úgyhogy kicsit tovább kell főznöm. :(
A harmadik lángon - ami épp csak küzdd, h éghessen - el kezdtem a darált húsit is sütni, bár csak melegedett rajta, és várta, h a tészta jó legyen. Mikor megsült a hús, hozzáadtam a paradicsomszószhoz, összemelegítettem őket, lereszeltem a sajtot, és már kész is. Finom, mint mindig.

Volt kollégáim viccelődnek, h elmehetnék hozzájuk szakácsnénak. Elméletileg majd meglátogatom őket vmikor a közeljövőben, esetleg egy ilyet össze tudnék nekik dobni. Finom fehér bor mellé, bár én nem maradnék, jönnék haza. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése