2009. március 23., hétfő

Lekvárcsoda 2007.

Kaptam megint egy jó adag sárgabarackot, kb. 12 kg-ot. Ebből újból mákos-barack lekvár készült, de persze, az már úgy túl snassz. Ezt az adagot - sajnos mennyiség/helyhiány miatt - két részre kellett osztanom.

Most már készültem, vettem mazsolát, de azért még raktam hozzá aszal t szilvát is, ezeket beáztattam jó sok rumba, kevertem hozzá citromfüvet, citrom reszelt héját és találtam a szekrénybe egy kis puncs fűszerkeveréket. 2-3 órát biztos barátkoztak egymással.
Mindkét adagba tettem természetesen mákot,1-1 citrom levét, gyömbért és fahéjat, majd mandula aromát, és a nagyobbik részbe még koriandert is. A "sima" mandulás nagyon finom, de másik viszont érdekes ízvilágú lett. Először mikor megízleli az emberfia, kissé édesnek tűnik, de mikor elér a hátsó ízlelőkhöz, akkor már olyan savanykásnak érezhető. Szóval, megint finomat alkottam. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése