2009. március 23., hétfő

Padlizsán + sütőtök

Sajnálatos módon nagyon úgy néz ki, h vége a nyárnak, itt van az ősz, itt van újra címszóval. Ezért is kedvet kaptam a kotyvasztásra, finomságokra. Jobbnak láttam "papírra vetni" a két kedvencemet.
Íme az egyik:

Padlizsánkrém:

Hozzávalók:
2 közepes nagyságú padlizsán,
1 fej közepes hagyma,
1 gerezd fokhagyma,
1 ek citrom+balzsamecet,
150ml olívaolaj,
1/2 kk só,
őrölt bors,
2 ek majonéz,
egy kevés mustár

A padlizsánokat villával megszurkálom, körbe-körbe mindenhol. Beteszem a sütőbe és minden oldalát addig süöm, míg megfeketedik. Mikor megsült, kiveszem, fedő aláteszem v nejlonzacskóba, kihűtöm. Ezzel nem szoktam sokat vacakolni. Majd az égett bőréről lekaparom a masszát - ez fontos, mert ez adja az ízét. Ezt a masszát vágódeszkára teszem és plasztik v fa késsel péppé dolgozom. Na ez nekem macerás, úgyhogy beteszem a turmixba és ott pépesítem. Hozzáadom az apróra vágott hagymát, sózom, borsozom, majd az ecetet és az olajat is. Addig kavarom, míg homogén nem lesz. Ekkor hozzákeverem a majonézt és a mustárt is. Hűtőszekrénybe teszem, h összeérjenek az ízek, ez nálunk nem mindig jön össze, mivel idő előtt elfogy. :)

És a másik:

Aszaltszilvás sütőtök:

Hozzávalók:
sonkatök, szilvalekvár, aszaltszilva, vaniliás cukor
A tököt szeletekre vágom, beteszem a sütőbe, kb. 3/4 órát sütöm, majd kiveszem, megkenem szilvalekvárral, teszek pár szem aszaltszilvát és egy gondolatnyi vaníliás cukrot szórok rá. Még kb. 10-15 percre visszateszem a sütőbe. Melegem fogyasztom! Isteni finom!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése