2015. szeptember 4., péntek

Fügés körte lekvár

Gyorsan papírra vetem, h mit is csináltam másképp, mint az eredeti recept volt. 
Az úgy történt, h Gabi feltett egy jó kis receptet, nagyon megtetszett, már csak fügét kellett szerezni. Vettem is 6db-ot, így nekem nem a fügéhez lett körte, hanem épp fordítva. 
Idén, inkább szörpöket gyártok, lekvárt csak kóstolásnyi mennyiségben. Ebből sem lett sok. 


Hozzávalók: 

  • kb. 1,5kg körte
  • 6db nagyobb füge
  • 2-3db őszibarack (elenyésző, fel kellett már  használni, így beledobtam)
  • 1 citrom reszelt héja és leve
  • 2dl vörösbor
  • 1dl rum
  • 10db mustármag
  • 2 vanília rúd kikapart magja is
  • 30dkg cukor
  • 1/2 ek útifűmaghéj
  • 1db 4:1 haas zselésítő (biztos, ami biztos)
Körtét megmostam, apróra vágtam, fügét megmostam, lehúztam a héját - fogalmam sincs, h kell v nem - barackot megmostam, héja le, apróra vágtam. Megszórtam cukorral, hozzá a vanília és állni hagytam (estig). Ráreszeltem a citromhéját, hozzáadtam a mustármagot és feltettem főni. Mikor már forrdogált, hozzáadtam a vörösbort, rumot és citromlét. 
Útifűmaghéj csak azért került bele, mert anyu mondta, h a haasos zselésítő nem az igazi, vhol meg olvastam, h ettől jobban zselésednek az ételek, így került bele egy kevés. 
Mikor puhára főtt a gyümölcs, összeturmixoltam, beletettem a 4:1-bent roggyantottam rajta és ment az üvegekbe. Kóstolásra finomnak érződött, lehet, h nem lesz olyan édes, mint a megszokott lekvárok. :) 

fotó: dunszt után :) 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése