2014. október 2., csütörtök

Konfitált libacomb

Tavaly ilyentájt, István hazaállított 2 libával ill. 4-gyel, mivel ismerősöké is nálunk töltötte az utolsó éjszakát. 
Míg mi (mama, Orsi, én) Sárváron a Simon-Júdás vásáron tengettük életünket, addig apa és két segítője véget vetettek a libáknak. 
Sűrű receptkeresés, h hogyan is lehetne puha, omlós húsit varázsolni belőlük. 

Így jutottam el a konfitált libáig, nem egy hipp-hopp kaja, de sztem, megéri a bajlódást, mert nagyon finom, puha húsit nyerünk vele. 


Hozzávalók: 


  • 6 kacsa v libacomb
  • 45gr tengeri só
  • 1 tk frissen őrölt bors
  • 3 babérlevél
  • 3 kakukkfű
  • 1kg kacsa v libazsír (nekünk csak disznózsír volt) 
Előkészület: 

Combokat megmoson, megtisztítom, szárazra törlöm. 
fűszereket összekeverem, babérlevlet és a kakukffüvet durvára morzsolom
fűszerkeverékkel bedörzsölöm a húst és a bőrös oldalával lefelé rozsdamentes edénybe teszem. 
lefóliázom és éjszakára v 1 napra hűtőbe teszem. 

Sütés: 

Sütőt 150 fokra előmelegítem. 
Zsírt felmelegítem egy nagy lábosban (amit be lehet tenni a sütőbe)
Húsról leöntöm a levét, letörlöm a fűszereket. 
Combokat bőrös oldalukkal lefelé óvatosan a meleg zsírba teszem, fontos, h a zsírban teljesen elmerüljenek, ne legyen kilogó rész. 

Előmelegített sütőbe teszem és fél órán át sütöm. 
Ekkor a sütőt leveszem 140 fokra és addig sütöm a húst, amíg teljesen megpuhul, 2.5-3 óra. 
Sütőből kivéve hagyom szobahőmérsékletűre hűlni és kiszedem a húsokat. 

Szűrőn át a zsírból egy keveset annak az edénynek az aljára öntök, amiben tárolni fogom a húst. 
Hűtőbe teszem, h a zsír megdermedjen, majd arra teszem a combokat. Rászűröm a maradék zsírt, h ellepje a húst és hűvös helyen tárolom. 

Felhasználáskor a zsírt lekaparom a combokról és a sütőben vagy a serpenyőben átmelegítem. 

Arra emlékszem, h nagyon finom puha lett. És még fotó is készült róla, de sztem, az még a másik tárolón van. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése