2009. március 24., kedd

Barátaim sütötték-főzték! - Csirkeszárny csőben sült karfiollal

Csirke szárny( és comb,mert az volt otthon kettő) csőben sült karfiollal..


hozzávalók:

csirke (szárny, comb, esetleg mell, bár sztem, az egész lehet)
só, őrölt bors
fűszerek: kakukkfű, rozmaring, chili, fokhagyma, korianderlevél,
zöldtea
sütőtök lekvár
rétesliszt

megfogtam a csirkeszárnyat, combot, lenyestem róla mindent, amit egy átlagember nem eszik meg majd besóztam alaposan, hintettem rá egy kis friss őrölt borsot. Olajat forrósitottam, ebbe beledobtam egy kis csokor friss kakkukfüvet, rozmaringot; erre ráraktam a csirke darabokat, hirtelen pirosra sütöttem. Apróra vágott csilivel, fokhagymával megfűszereztem öntöttem rá kb 2deci frissen főzött zöldteát, hagytam kicsit rottyanni közben kanalaztam rá töklekvárt(köszi Kingus!). Mikor megpuhult levettem a fedőt róla,egy kis réteslisztel besüritettem, utánsóztam majd meghintettem apróra vágott korianderlevéllel

A karfiolhoz:

karfiol
hagyma
fokhagyma
tojás,
tejföl,
fűszerek: zsálya, szerecsendió, só, bors
parmezán
zsemlemorzsa

Két kissebb karfiolt rózsákra szedtem, ezután forró sós vizben kicsit megfuttatam, hogy puha legyen. 4 fej közepes hagymát és 3 nagy gerezd fokhagymát összevágtam olajon megpirítottam.
A karfiolt kikent tüzálló tálba tettem, ráraktam a hagymát majd kézzel alaposan lenyomkodtam.
Ezt nyakonöntöttem 5 tojás, 2dl tejföl, csokor friss zsálya, reszelt parmezán, reszelt szerecsendió, bors, só, kicsi zsemlemorsza keverékével.
Majd irány a sütő, alufólia alatt megpároltam, ezután raktam rá még egy kis tejfölt és hagytam megpirulni!!

Jó étvágyat!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése