2010. február 2., kedd

csicseriborsóleves póréhagymával








Igazándiból a tésztagéphez recepteket keresgélve forgattam Jamie Oliver Pucér szakács c. könyvét. Így találtam rá erre a levesre. Mostanában, nagyon leveses lettem, vagyis inkább a téli, tartalmas levesekre vágyom. :)



6 személyre:




  • 350gr éjszakára beáztatott csicseriborsó (konzervet használtam)

  • 1 közepes hámozott krumpli

  • 5 közepes póréhagyma

  • 1 ek olívaolaj

  • 1 diónyi vaj

  • 2 gerezd finomra aprított fokhagyma


  • frissen őrölt bors

  • 9dl csirke- vagy zöldségalaplé

  • reszelt parmezán

  • még tettem bele tejszínt úgy 1.5 dl-t

Mivel a csicseriborsó már előfőzött volt, így csak a krumplit főztem puhára. Leszedtem a póré külső héját, megmostam, majd felkarikáztam. Fokhagymát apróra vágtam. Egy lábosban felhevítettem 1ek olívaolajat ill. a vajat, majd rádobtam a hagymákat némi só kíséretében. Pároltam őket, majd mikor úgy gondoltam, h már puha, hozzáadtam a lecsepegtetett csicseriborsót ill. puhára főzött krumplit. Majd felöntöttem az alaplével. Fűszereztem. Főztem még bele némi parmezánt is. Majd 15-20 percig lassú tűzön főztem.


A könyv úgy írja, h itt még eldönthető, h krémleves lesz belőle v megmarad "darabos" levesnek. Én a krémleves variációt választottam. Botmixerrel pürésítettem, a végén a maradék alaplével felöntöttem ill. a tejszínt hozzáadtam, az ízesítést még korrigáltam és kész is.


El tudom képzelni, némi pirított zsemlekockával a tetején vagy pedig némi bagettel v finom ropogós kenyérrel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése