2010. január 28., csütörtök

Túrós kuglóf

A borsa-n ill. Ízbolygónál láttam ezt a receptet. Rögtön tudtam, h ezt idővel el fogom készíteni.
Annyit módosítanék rajta legközelebb, h kb. 2 citrom reszelt héját tenném bele ill. egy kis citromlevet is. Most tettem a kakaós részbe reszelt gyömbért, de nem eleget, esetleg még tennék hozzá egy kis kardamont...
1cs sütőpor helyett csak felet használtam fel ill. tettem hozzá 2 kk szódabikarbónát is.
Lehet egyszerűbb lenne a receptet leírni. :)
A lekvár saját készítésű volt. Első nekifutásra visszatettem a fűszeres szilvalekvárt, de lehet, h legközelebb nem félek majd használni. Mivel étcsoki nem volt itthon, ezért felhasználtam az elfekvőben lévő mikulásokat!
  • 25dkg puha vaj (egy részét felolvasztottam)
  • 25dkg túró (nem volt nagyobb kiszerelés, így ehhez szabtam a 30dkg-sokat)
  • 15dkg barna cukor
  • 25dkg liszt
  • 3 tojás
  • 3ek mascarpone
  • 1 csipet só
  • 1cs vaniliás cukor
  • fél zacskó sütőpor
  • 2kk szódabikarbóna
  • megérzés szerinti rum
  • 20dkg mazsola
  • 2ek kakaópor
  • megérzésnyi fahéj
  • kis darabka reszelt fahéj
  • kb. 10eknyi házi szilvalekvár
  • kb. 15dkg csoki mikulásból :)
A vajat a cukorral felvertem, hozzáadtam a túrót, a mascarponet, a reszelt citromhéjat, sót, tojást. A lisztet összekevertem a sütőporral, szódabikarbónával, majd beleszitáltam a túrós masszába. Felforraltam a rumos mazsolát. Mikor langyosra hűlt, hozzáadtam ezt is.
A formát kivajaztam, beszórtam kristálycukorral, majd beletettem a masszafelét. A másik feléhez hozzáadtam a kakaót, a fahéjat és a gyömbért, majd ezt is beletettem a formába. Nekem annyira nem ragadt. És igen, kellett neki az 50 perc sütés. Igazándiból nem tudom, h nálunk hány fokon sül, mert még hagyományos gáz kályha van, magas és kis láng. :) Először nagy lángon sütöttem, majd egy 10-15 perc után kis lángra tettem. Tű próbáig sütöttem.
Mikor langyos volt már, el kezdtem felmelegíteni a lekvárt. Mikor teljesen kihűlt, rákentem a lekvárt, közvetlen utána a csokit.
Miután megdermedt, meg is kóstoltuk.
Szintén nagyon finom, tartalmas desszert!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése