2011. október 22., szombat

Tárkonyos csicsóka krémleves

Csütörtökön újra jártunk a piacon, most kb. másfél kg csicsókát sikerült venni, de azt tudom, h legközelebb az öreganyótól veszem, olcsóbb vmivel és pontosan annyit ad, amennyit kérek. :) Bár, azért látni rajta némi rafkósságot. :) 
Szóval, gondoltam, h künn hideg, benn legyen vmi finom meleg-krémes leveske és még ártani se nagyon ártson. :) 
így esett a választás a csicsókakrémlevesre. Több helyütt megnéztem, aztán ez lett belőle. 


Hozzávalók:

  • 40dkg csicsóka tisztítva 
  • 1 nagyobb krumpli
  • 2-3 kisebb sárgarépa
  • 1 hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • olaj
  • 2dl tejszín
  • 1l húsalaplé
  • só, bors
  • tárkony
  • citromlé
Először megmostam a zöldségeket, majd meghámoztam mindent és kockára vágtam. Próbáltam egyformára, bár a sárgarépát kicsit apróbbra, h könnyebben megfőljön. 
Hagymát felaprítottam, fokhagymát is. 
Most nem volt alaplé, úgyh kockából azt is főztem. 
Hagymákat olajon megpirítottam, majd rádobtam a kockázott zöldségeket, kicsit együtt pirultak, majd felöntöttem az alaplével. Fűszereztem, a citrom kivételével. 
Mikor puhára főttek, összeturmixoltam őket, majd felöntöttem tejszínnel és ízesítettem citromlével. Majd kicsit összeforraltam és kész is. 
Levesgyönggyel tálaltam. 
Tipp: vékony sonkát lehet kicsit pirítani és azt adni feltétnek... Biztos, finom lehet úgy is. :)
Ui: fotó is lesz...

3 megjegyzés:

  1. Hu-ha, ez nagyon jól hangzik, éppen ma láttam én is a piacon csicsókát, de nem volt elképzelésem mi lehetne belőle.Hát ez! Újabban a krémlevesekbe nem teszek tejszínt, és vagy pirított zsemlekockával vagy bacon chips-el tálalom.

    VálaszTörlés
  2. még amolyan rakott krumplit csináltam, ott érdemes meghámozni, eleinte rajt hagytam a héját, de úgy nem volt jó! Most láttam a neten sütőtökös-csicsókát mint köret...

    VálaszTörlés
  3. Wanna! Nézz be Sajtkukachoz, nagyon jó kis csicsókás receptjei vannak!!! :)

    VálaszTörlés