2011. október 19., szerda

Gofri

Édesség ehetnékem volt, muffint nem szerettem volna, gondoltam, h ki próbálom a gofrit, van sütőnk is hozzá, vhol. Még soha nem használtuk, vagy nagyon-nagyon régen. Kutakodtam a neten, ismerős gasztroblogosnál is jártam, de ismeretlen vízre eveztem. Úgy érzem, sikerült jót alkotni, mert a sok-sok darabból már csak 3 árválkodik. Legközelebbre néhány dolgon változtatnék, de első nekifutásra finom lett. 



Hozzávalók (4 személyre bőven elég) 
  • 4 tojás
  • 15dkg barna cukor (legközelebb kipróbálom fruktózzal és kevesebbel)
  • 12,5 dkg olvasztott vaj
  • 2(-3)dl tej
  • 1 cs. vaníliás cukor v 1 rúd vanília kikapart része
  • 1cs. vaníliás puding
  • 1cs sütőpor (helyett 2-2kk sütőpor ill. szódabikarbóna, kicsit soknak éreztem még ezt is) 
  • olaj a forma kenéshez
Szétválasztottam a tojásokat, felvertem a fehérjét. Majd a sárgáját a cukorral, az olvasztott vajjal, tejjel. Lisztet megszitáltam, hozzáadtam a pudingot, a sütőport és a szódabikarbónát ill. a vaníliás cukrot. 
Csomómentesre kevertem a tojásos részt a lisztessel, majd óvatosan a tojásfehérjét is. Fél órát állni hagytam, majd, a már előmelegített gofri sütőben megsütöttem. Olajjal, mindig kikentem a formákat, h még véletlenül se tapadjanak bele. :)
Csokipuding+tejszínhab, lekvár+tejszínhab v szimplán porcukorral tálaljuk. 
Nekünk, ez egy fajta emlék volt, mivel anno a 80-as évek tájékán jártunk Debrecenben és ott ettünk ilyet. :)

2 megjegyzés:

  1. Szuperül néz ki! Finom az nem kétséges, ki kéne próbálni. Igaz én még muffin-t sem csináltam :)

    VálaszTörlés
  2. mostanában nálunk sem készül olyan sok, mint régebben. Az is gyorsan készen van és a variációk száma, határ a csillagos ég! :)

    VálaszTörlés