2011. augusztus 13., szombat

Pisztácia fagyi

Végre valahára kaptam pisztáciát, sótlan is, natúr is. Első nekifutásra fagyi készült belőle. Mindenki, aki felkapta a fejét, h pisztácia fagyi, mondtam nekik, h ez  nem olyan bolti, zöld... De eddig mindenkinek ízlett. Chili&Vanilia receptje alapján jártam el, de azért felrakom ide is.
Hozzávalók:

  • 10dkg natúr, hámozott pisztácia (ez 20dkg hámozatlan)
  • 2,5 dl tej
  • 4dl tejszín
  • 1ek brandy - nekem ez pálinka lett, mivel, nem tudtam, h ballantines-os üvegben az van :) 
  • 4 tojássárgája
  • 12dkg cukor
  • 1 vanília rúd kikapart magja
Mivel héja pisztáciám volt, ezért Chili azt javasolta, h forró, lobogó vízbe kell beledobni kb. 1 percre, kivenni, majd megszárogatni és könnyen lejön a héja. Aprítógépben megdaráltam. 
Egy lábasba a tejet, tejszínt, brandyt és a darált pisztáciát tettem, Forráspontig melegítem. Ekkor leveszem a tűzről és kézi mixerrel pürésítem (darabos lesz) A tojássárgákat fehéredésig keverem a cukorral és lassan ráöntöm a tejszínes pisztáciás keveréket. Visszaöntöm az egészet a lábasba és alacsony hőfokon folyamatos keverés mellett sűrűre főzöm. Hűtőszekrénybe teszem, egész estére. Majd másnap fagyigépbe öntöm és hagyom dolgozni. Tálalás előtt min. 15-20 perccel hamarabb kiveszem a mélyhűtőből, hogy krémesre olvadjon.

forrás: Chilli&Vanilia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése