2011. augusztus 13., szombat

Marhapörkölt nokedlivel

A lecsós marhaszelet készítésekor maradt kb. 70dkg marhahús, úgyh pörkölt készült belőle. 
Két éve jártunk Gödön, egy kedves ismerőssel találkoztunk, aki meghívott minket vacsorázni és ott ettem először fahéjas marhapörköltet. Szakácsnéni többször is figyelmeztetett, h ez fahéjas(!!!), és többször is mondtam neki, h nem gond, megkóstolnám. :)

Hozzávalók:
  • 70dkg marhahús
  • 1 fej hagyma
  • pirospaprika
  • fahéj
  • vörösbor
  • víz
  • paprika
  • paradicsom
  • só, bors, 
  • pár szem zöldbors
A hagymát apróra vágtam, majd kevés olajon megpirítottam, félrehúztam és rászórtam a pirospaprikát, elkevertem, majd visszahúztam a gázra és beleraktam a kb. 2cm-esre vágott marhahúsit. Minden oldaláról megsütöttem, majd felöntöttem vízzel, sóztam, borsoztam, fahéjaztam. Mikor elforrta a vizét, felöntöttem kb. 2dl vörösborral. Ha még nem puha a hús, de már a leve fogytán, akkor újratöltöttem, vízzel. Mikor a hús megpuhult, hagytam, h elfője a vizet. 
Nokedlit készítettem hozzá:

  • 30dkg liszt
  • 1 tojás
  • kevés zsír
  • eleinte kevés víz, majd adagolni, ahogy a megkívánja a "tészta"
Mielőtt nekilátnánk a tészta készítésnek, tegyük fel a vizet melegedni, kb. 2kk sóval és egy kevés zsírral/olajjal. Mire a víz felforr, addigra a tésztával is elkészülünk. 
A lisztet, a tojással és a zsírral, fakanállal elkeverem. Először egy kevés vizet adok hozzá, majd ahogy megkívánja úgy adagolom, laza tésztát kell, h kapjunk. Kicsit pihentetjük, majd nokedli szaggatóval kiszaggatjuk. 
Amint feljönnek a víz tetejére onnét, még egy kicsit hagyom őket főni - én megkóstoltam, h vajon jó-e már. Leszűrjük, hideg vizet engedünk rá, majd mikor kissé lecsöpögött jénaiba tesszük és egy kevés olajat csorgatunk rá, h a későbbiek során ne ragadjanak össze. 

megvoltam magammal elégedve, egész finom lett, bár akadt benne elég hosszú nokedli is, giliszta nokedli. :) De ízre jó volt. 

Csalamádéval fogyasztottuk! :) 

levesként borsólevest ettünk, párom édesen, én sósan. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése