2011. augusztus 13., szombat

Ultra brutál csokis muffin :)

Párom óhajtott muffint, csokisat, de nagyon-nagyon csokisat. Keresgéltem a neten és erre az olvadó csokis muffinra esett a választás, Szamócától, némi változtatással. 

Előmelegítettem a sütőt, majd a muffin tepsit kikentem zsírral és betettem a hűtőbe, h aztán majd a végén könnyedén ki tudjam szedni belőle a sütit. Nem szoktam beletenni kapszlit, nem szeretem. :) 



Hozzávalók:

  • 2 egész tojás
  • 10dkg vaj (ezt legközelebb egy kicsit megolvasztanám)
  • 2dl tejszín
  • 15dkg olvasztott csoki (65 ill 85%-os lett, eredetileg 10dkg)
  • 1 ek holland kakaópor (cukrozatlan, sötét)
  • 5 ek barnacukor
  • 10dkg liszt
  • 0,5 kk sütőpor
  • 0,5 kk szódabikarbóna
  • fahéj
  • vanília-gyömbér fűszeres házi likőr
  • aszalt meggy, ízlés szerint - nyeremény Szepytől ,  volt benne banán - ez már nincs meg, meggy, paradicsom, eper és vanília :)
  • 1 tábla csoki darabokra tördelve (boci étcsoki, selymesen krémes v mi neve :) ) 
  • pici só
Egy tálban összekevertem a lisztet, a sütőport, szódabikarbónát, a sót, a kakaóport és az apróra tördelt csokit. 
Másik tálban felvertem a két tojást, majd hozzáadtam a cukrot, a vajat, a tejszín, likőrt és a végén az olvasztott csokit és az aszalt meggyet. 
A kettő óvatosan összekevertem, majd belemertem a muffin sütőbe és a tetejére tettem egy-egy szem meggyet. 
Először nagy lángon, majd kislángon sütöttem. Ha valóban olvadós belsejűt szeretnénk, akkor tényleg csak addig szabad sütni, míg feljönnek és megreped a teteje. Én egy kicsit tovább sütöttem, óvatossági szempontból. :) Így is finom lett, annak, aki imádja az étcsokit. 

nekem túlontúl csokis, még tejszínhabbal is. 

El tudnám képzelni még naranccsal v ananásszal..., mármint ízesíteni. :) de hogy számomra is ehetőbb legyen, talán fehér csokival váltanám fel pl. a tábla csokit. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése