2010. május 29., szombat

rum topf, bodza és eper

A héten sikerült eljutnom a rum topfhoz szükséges rumért a barátnőmhöz. Ma, az éjjel esett eső ellenére elmentem epret szedni az egyik szedd magad földre. Még szerencse, h vittem a bakancsom, mert különben elsüllyedtem volna. 4 kg-val megelégedtem, mivel még nem az igazi. Sztem, a rum topf szezont viszont elindítom, ahogy Mamma készíti. Apu a hét elején permetezte le a gyümölcsfákat, úgyh mire minden pont beérik, már tehetem hozzá a cseresznyét is... Azt mondták, h málnát nem javallt beletenni, mert attól megtottyad. A rumot, amit hozattam 80%-os, stroh rum, remélem, ez elég jó lesz neki!!!

Szerdán sikerült eltennem a hétfőn szedett bodzákat. Lett 2db 5L-es bodza ital, amit majd ma fogok leszűrni. Szörp egy adag (8l víz, 4kg cukor...) és egy kísérlet, bodzavirág ázik pálinkában. Ha kiürül a szörpös edény, akkor abban meg próbálom a pezsgőt is, Fűszeres Eszter leírása szerint, ill. a bort, ami 3 éve nagyon jól sikerült.

Beszéltem a pálinka beszállítóval is, lassan eljő a zöld dió likőr készítésnek is, arra vmi nem túl jellegzetes páleszt szoktam használni, alma v törköly. Mire beérik, az is itt lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése