2018. július 29., vasárnap

Szedres, joghurtos muffin

Hétvégére, balatoni kiruccanást terveztünk s gondoltam sütök bodzabogyós csigát, de  arra már se idő, se energia nem jutott. Szeder is volt, joghurt is, így kerekedett belőle egy a tartalmas finomság. 



Nekem a mérce kb. 2dl-s pohár volt.

Hozzávalók 12 darabhoz:


  • 2 bögre liszt
  • 2 bögre szeder
  • 1 bögre joghurt (landliebe-s málnás joghurt volt most)
  • 1 bögre cukor (barna cukor)
  • 1 db tojás
  • 0.5 dl olaj (narancsos olívaolaj, tavalyi szerzemény Toszkánából)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 mokkáskanál szódabikarbóna
  • menta, vanília rúd kikapart része 

Elkészítés:

Legelőször, a muffin formát kizsíroztam és beraktam a hűtőbe, aztán begyújtottam a sütőt 180fokra. 
Nedves hozzávalókat kevertem össze, tojás felver, majd hozzá a cukrok, aztán a joghurt és az olaj. 
Szárazakat: liszt, felfújók, az apróra vágott menta, egy pici só, h jobban kiemelje az ízeket. 
Megmostam a szedret. 
Összekevertem a nedves-száraz összetevőket, bele a szeder, muffin formába tettem és 25 perc alatt, tű próbáig készre sütöttem. 
Forrás: ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése