2016. március 4., péntek

Rozmaringos-kakukkfüves camambert fokhagymás vajas pirítóssal

Tesómék síelni voltak Franciaországba és onnan hoztak egy camambert sajtot, de sehogy nem akart elfogyni. Ma, lett egy szabadnapom és még ugye böjti is van (mi csak pénteken nem eszünk húst) és gondoltam, rákeresek hátha van vhol egy finom elkészítési mód. Amúgy már ezer éve szemeztem ezzel, csak vmiért mindig elmaradt. 
Sajtfondű imádok előnyben. :) 



Street Kitchen receptjére esett a választás. Annyi különbséggel, h nem volt itthon bagett, így pirítós kenyérre kentem a fokhagymás fűszer vajat. 

Azért ide is bemásolom a receptet, ne kelljen mindig keresgélni. 


hozzávalók: 

  • 1 fa dobozos camambert
  • rozmaring és kakukkfű ágacskák
  • fehér bors
  • száraz fehér bor (még szerencse találtam) 
  • 3-4 gerezd fokhagyma (saját termelés, extra erős lett)
  • 2-3 ek puha vaj 
  • szárított oregano
  • cayenne bors (helyett fehér bors)
  • kevés só

Sajtot megszabadítottam a csomagolástól, majd vissza a fa dobozkába. 6 helyen éles késsel megvágtam és bele tűzdeltem a rozmaringot és a kakukkfüvet. Megszórtam a borssal és meglöttyintettem a fehér borral.
180fokos sütőben 25 percet sütöttem (míg folyós lesz a sajt)

fokhagymát aprítóval aprítottam, hozzáadtam a vajat, oreganot pici só, bors, összekever. Feltekertem alufóliába s míg sült a sajt ill. pirutl a kenyér betettem a fagyasztóba. 

bár, nem írták, de egy kis salátát is összedobtam hozzá, öntetként olívaolaj+citromlé+só+kevés bors. 

Finom. Ajánlani tudom. Gondolom, a száraz fehér bor jól menne hozzá, ha még nem vezetnék a nap folyamán. :) 


Forrás: Street Kitchen

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése