2015. július 19., vasárnap

Barackos pite

Szintén az útitársnál láttuk, és végre örültem, h az útifűmaghéjat is kipróbálhatom, amit már régóta megvettem, de még nem jött el az idő, h kipróbáljam. Ma, a lehető legnagyobb melegben sikerült beizzítani a sütőt. :) 

Limaránál van az alap recept. Sajnos, nem volt itthon rizsliszt és mandulatej, ezért zabpehely liszttel és rizstejjel készül, remélem, azért így is finom lesz. :) 

Fotó lesz, ha elfogadható állagú lesz a süti. :) 


Hozzávalók:


Hozzávalók:
  • 17 dkg rizsliszt (zabpehelylisztet használtam)
  • 3 dkg kakaópor
  • 6 dkg kukoricakeményítő (tápiókakeményítőt)
  • 1 csapott evőkanál útifűmaghéj
  • 1 sütőpor (2mk szódabikarbóna+2mk sütőpor, de még így is "porosnak" érzem)
  • 1 mk. só
  • 15 dkg cukor (kókuszcukrot használtam) (10dkg xilitet)
  • 3 közepes méretű tojás
  • 2 dl tej (mandulatejet használtam) (rizstejet)
  • 1 dl olaj (vagy olvasztott kókuszzsír)(olívaolaj)
  • 1 tk. vanília kivonat (és/vagy kevés reszelt tonkabab, vagy fahéj)(reszelt gyömbér+fahéj)
  • 1 nagyobb őszibarack (2 őszibarack)
  • 3-4 sárgabarack (1 sárgabarack)
1. Sütőt előmelegítettem kb. 175 fokra (anyunál sütöm itt van kis láng és nagy láng)
2.  Egy kb. 20 cm x 30 cm nagyságú tepsit kikentem, beszórtam a liszttel és betettem a hűtőben, gondoltam úgy járok el, mint a muffin sütéskor és akkor könnyen kijön a tepsiből. (vagy kibéleljük sütőpapírral.)
3. Kimértem a tejet, a tojásokat beleütöttem, vanília kivonat, fahéj, összekever - nem kell habverővel. 
4. Másik tálba a száraz hozzávalók:  lisztet, a keményítőt, a kakaóport, az útifűmaghéjat, sót, cukrot és a sütőpor+szódabikarbóna+reszelt gyömbér.
5. Összekevertem, majd a nedves hozzávalót is hozzáadtam és egyneművé kevertem. 
6. Megpucoltam a barackokat, nagyobb kockákra, szeletekre vágtam. 
7. Beleöntöttem a masszát a tepsibe, rá a gyümölcs, mehet a sütőbe. 

kb. 25-30 perc alatt készre sül, érdemes tűpróbát tartani. 

A megjegyzést egy az egyben átmásolom: 
"Tippek: 
  • a kakaóport elhagyhatjuk (vagy helyette is használhatunk rizslisztet)
  • a liszt egy részét helyettesíthetjük őrölt dióval, mogyoróval, mandulával
  • barack helyett használhatunk más gyümölcsöket is, például szilvát, meggyet, cseresznyét, körtét, almát, stb...
  • ha van 2 tojásfehérjénk, akkor azt verjük 10 dkg cukorral kemény habbá, A sütési idő kétharmadánál vegyük ki a sütit, a habbal rácsozzuk be vele a tetejét és toljuk vissza a sütőbe még 10 percre, vagy amíg halvány rózsaszínűre sül"
forrás: Limara péksége - fent a link 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése