2012. július 26., csütörtök

töltött cukkini

Még mindig sok a cukkini. Anyu listát kért, h mi legyen a heti menü. Becsempésztem egy ilyet is. Nea receptje tetszett, úgyh most sül. Raktam még hozzá sárgarépát és bazsalikomot, ennyit változtattam. Kicsit sok lett a töltelék, de azt akár külön rizzsel, de én még el tudom képzelni, h tésztával is fogyasztható, jó sok sajttal. 









Hozzávalók: (alapot írom, zárójelben amit én hazsnáltam)

  • 2 zsenge cukkini (nekünk egy nagyobb volt)
  • 1 vöröshagyma (1,5-et használtam)
  • 20kdg gomba (50dkg)
  • 30dkg darálthús (50-60dkg)
  • 1 húsleves kocka (2db)
  • 2,5dl főzőtejszín (5dl)
  • 4-5 sárgarépa
  • 2 paradicsom (3-4 kisebb)
  • petrezselyem
  • bazsalikom
  • reszelt sajt
  • liszt
  • só, 
  • bors
  • olaj
1. cukkinit megmostam, kettévágtam, kivájtam a belsejét. Karalábévájó híján kis kanállal. Félretettem. 
2. Felaprítottam a hagymát, a gombát megmostam, apróra vágtam. 
3. Olajat hevítettem a serpenyőben, rádobtam a hagymát, kissé megpároltam, majd a gombát is, sóztam, borsoztam, zsírjára sütöttem. 
4. Közben megmostam a sárgarépát, apróra vágtam, mikor kész volt a gomba, rádobtam a húst, répát. Fehéredésig sütöttem, majd felöntöttem vízzel, beleraktam a kockát és fedő alatt főztem. 
5. Mikor félig megfőtt, hozzáadtam az kockára vágott cukkini, apróra vágott petrezselymet, bazsalikomot és tovább főztem. 
6. Ha a cukkini megpuhult, meghintettem liszttel és felöntöttem a tejszínnel, vártam, h besűrűsödjön. Levettem a tűzről. 
7. Felszeleteltem a paradicsomot, reszeltem sajtot. 
8. Megtöltöttem a cukkiniket, tettem rá paradicsomot, sajtot. Előmelegített sütőben addig sütöttem, míg a sajt megpirult ill. a cukkini csónak is megpuhult. 
9. Rizzsel tálalom. Kimaradt tölteléket, akár tésztával és sok sajttal is lehetne tálalni. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése