2012. augusztus 6., hétfő

Uborkasaláta télire

Bár, csak két sor uborkánk van és az is különböző fajta, mégis terem rajta írtozatosan sok. Gondoltam, h Hedonism uborkasalátáját elkészítem. 6-7 üveggel lett belőle.





Nem kell hozzá más, mint:

uborka

Uborkát megmostam, hámoztam és uborkagyalun lereszeltem. Előtte az üvegeket elmostam, kiszárítottam. Vettem tengeri sót és úgy kezdtem el a rétegezést.
2 ujjnyi uborka, 1 ujjnyi só, amikor tele volt, akkor jól lenyomkodtam még és vártam kb. 15 percet, mert összeesik, ekkor még tettem rá egy-két réteget és sóval zártam az egészet. A lényeg, h mindig só legyen az utolsó réteg.
azt viszont én elfelejtettem, h "egy réteg fólia és kupak és mehet a polcra". Remélem, azért így is használható lesz majd!!!

Azt ugye én még nem tudom, h mi lesz vele télig, így ezt idemásoltam:

"Nem. Nem fog megromlani.
Nem. Nem kell bele semmi más.
Úgy kell számolni, hogy 1 üvegből (1 literes) 2 fejadag jön ki bőségesen.
A felhasználás pedig úgy megy, hogy 2 órára vízbe kell áztatni, és kb. fél óránként cserélgetni kell alatta a vizet. Néha megkóstolom, hogy mennyire sós még. Ha már jó, akkor ugyanott tartunk, mint ha friss uborkából kezdtük volna a saláta gyártást.
Mi úgy kalkulálunk, hogy havonta legyen 2-szer salátánk és 2-szer tzatzikink (októbertől-májusig). Az elég változatos. Nekünk pont jó.
Van, aki fűszereket, vagy ecetet is tesz bele. Én nem pártolom az ilyesmit, mert úgyis kimossa belőle az ember nagy részét, a felhasználás előtt. Felesleges pazarlás. Kivéve a kaprot, de azt mi nem használunk egyik salátához sem."

2013. Működik, finom! Idén is ilyen sorsra jut az uborka! :) 

forrás: Hedonism blog

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése