2011. október 27., csütörtök

Angol hagymaleves sajtos pirítóssal

Jó régen már kinéztem ezt a levest, no meg a tv-ben is láttam, ahogy Jamie Oliver készíti. Zuram anno közölte, ő ilyet szeretne. Hát most jött el az idő. Fotó, majd este lesz, ha hazajön a csodagépével. :) Receptet pedig Fűszerkert oldalán találtam. Itt viszont az általam elkészített verziót írom le.

Hozzávalók: 
  • jókora diónyi vaj
  • 1-2 ek olívaolaj
  • nagy marék friss zsályalevél 
  • 6 gerezd zúzott fokhagyma
  • 3 felszeletelt lila hagyma
  • 4 felszeletelt vöröshagyma
  • 1 rúd (kb. 15dkg) felszeletelt póréhagyma
  • só, bors
  • fél liter alaplé
  • pici főzőtejszín 
  • 4 szelet szikkadt kenyér
  • sajt
Először felszeleteltem a póréhagymát, a lila-vöröshagymát beledobtam az aprítóba, majd a zsályát is ill. átnyomtam a fokhagymát. 
Vajat felolvasztottam, majd ment rá az olívaolaj, beledobtam az összezúzott fokhagymát és az apróra vágott zsályát, elkevertem, majd hozzáadtam a hagyma egyveleget. Sóztam, borsoztam, fedővel lefedtem, de hagytam rajta egy kis rést és nagyon alacsony lángon próbáltam párolni 50percig. Nos, nekem nem ment annyi ideig, így mikor láttam, h már szeretne a fazék aljára tapadni, öntöttem hozzá egy kis vizet, így már sikerült a hosszabb idő. Vigyázni kell, h a hagyma ne piruljon meg nagyon. Felöntöttem a forró alaplével az utolsó 20 percben és ekkor még egy kis főző tejszínt is löttyintettem hozzá. Az az igazság, h anélkül elég bizarr színe volt. :) Felforraltam, majd kis lángon kb. 15 percig tovább főztem. 
Kenyérre tettem reszelt sajtot majd betoltam a sütőbe. Mire a leves elkészült a sajtos is pirítós is megsült. 

Nekem annyira nem jött be, túl hagymás, tudom, milyen legyen, hisz tele van hagymával, viszont a Zuramnak ízlett 2x is mert belőle. :)

4 megjegyzés:

  1. Na ,ilyensmire is készülők jó ideje,hátha sorra kerül már.

    VálaszTörlés
  2. nekem annyira nem jött be, mint írtam is, de a páromnak nagyon, úgyh sztem, készül máskor is. Bár, ha a szülők hazajönnek, lehet, h nekik is el kell készíteni. Végül is hamar megvan, csak az előkészítés hosszabb! :) Próbáld ki!!!

    VálaszTörlés
  3. Kapros póréhagyma levest szoktam készíteni, korianderrel, szerecsendióval, --csodás, mindenki szereti :)

    VálaszTörlés
  4. köszi, megjegyzem! Esetleg majd vegyítem! :)

    VálaszTörlés