2011. október 26., szerda

Rácszelet Amurból

Kb. 2-3 éve hozzájutottunk nagyon finom tonhalhoz. Kérdeztem az illetőt, h lehet-e még ilyet venni, azt mondta, h már nem, de tud egy jó helyet, ahol finom és kedvező árfekvésben vannak. Múlt héten rászántam magam és bementem. Hazatértem, 2kg tonhallal és 2 db amurral. Kutakodtam a neten és találtam jó sok receptet az egyik oldalán és ezt választottuk ki belőle. 



Hozzávalók: 
  • 1kg halhús ( 1 nagyobb db-ot választottam, nem is nagyon mértem le)
  • 15dkg füstölt szalonna
  • 2-3 fej vöröshagyma
  • 2-3 db zöldpaprika
  • 2db paradicsom
  • 1/2 kg burgonya
  • 2dl tejföl
  • 5dkg vaj
  • fokhagyma ízlés szerint 
  • kevés tört pirospaprika
  • só - bár én ezt elhagytam a szalonna miatt
  • egy kanál zsír
  • bors
Először feltettem a krumplit főni. Majd 2 fej hagymát lereszeltem, a paprikát felcsíkoztam, a nagyobb paradicsomot négybe vágtam a koktélokat pedig hagytam egyben. Kevés zsíron megpároltam a hagytam, majd hozzá adtam a paprikát és a paradicsomot és kevés vízzel felöntve 10 percig pároltam. Mikor a krumpli megfőtt, meghámoztam és karikákra vágtam. 
Közben a halat megmostam, kibéleltem szalonnával, pár db fokhagymával. A tepsi alját kissé beolajoztam, majd ráfektettem a halat. A hal alá és köré szalonnákat helyeztem el, maradék hagymát felkarikáztam és a hal mellé pakoltam, ahogy a felszeletelt krumplit is. Leöntöttem a hagymás-paprikás-paradicsomos masszával és mehet be a sütőben. Sztem, érdemes egy rövid ideig alufólia alatt sütni, közben pedig olvasztott vaj és tejföllel locsolni kell, és egy idő után levenni az alufóliát és pirítani. 
Mielőtt kivesszük a sütőből megszórjuk borssal és pirospaprikával. 

Nagyon finom lett! Sztem, legközelebb csicsókát is teszek mellé. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése