2009. december 14., hétfő

pisztáciás csokifenyők






Még a zsúfis hétvége kezdeteként sikerült megkennem a fenyőfákat is. Szerda este megsütöttem, csütörtök csak este kellett dolgozni menni, így akkor bekenegettem őket. Nem olajjal, mivel maradt a szaloncukrok bevonásából még csoki, így azzal. Hát úgy sokkal macerásabb volt, de azért elkészültek.

Így készülnek:

- 20dkg vaj

- 15dkg barna cukor

- 1 csomag vaniliás cukor

- 1 tojás

- 35dkg liszt

- 5dkg kakópor

- 25dkg pisztácia

- 10dkg keserűcsoki

- 1 kisakanál olaj

A formázáshoz liszt.

Elkészítés:

A vajat gyenge tűzon felolvasztjuk, majd a cukorral fehéredésig keverjük. A vaniliacukrot beleszórjuk, majd 15 percig hűtjük a masszát.

A tojást a liszttel és a kakaóporral hozzáadjuk. A pisztáciát zacskóba tesszük, húskalapáccsal apróra törjük, nagyobbik részét a kakaós krémbe tesszük. Hát én, aprítóval tettem mindezt. :) És mivel nem lett elég, így tettem hozzá mandulát még. A tésztát 30 percig pihentetjük, ezalatt jól formázhatóvá válik.

A tésztát lisztezett deszkán 3-4 mm vastagra nyújtjuk, és a fenyőfa formájú darabokat szaggatunk belőle. A fenyőfákat sütőlapra rakosgatjuk, és 180°C-ra előmelegített sütőben (légkeveréses 165°C) 10 perc alatt megsütjük.

közben a kis darabokra tördelt csokoládét az olajjal összekeverjük, és felolvasztjuk. A langyosra hűlt fenyők szélét ebbe a krémbe, majd a maradék pisztáciába mártjuk. Rácsra téve hűlni hagyjuk.

Forrás: magyar konyha 2009/12

2 megjegyzés:

  1. sziasztok!pont ma sütöttem én is ilyen fenyőket... nekem vmi nem volt ok,az eredmény jó lett, de nagyon megkűzdöttem a tésztával.. alig lehetett nyújtani, száraz volt és kemény.. ráadásul sótlan pisztáciát találni szinte lehetetlen..és nem egyértelmű h 25dkg tisztítva, vagy héjjal együtt?szerintem együtt kevés... én mogyoróval egészítettem ki.. ja és fehércsokival szebb lett az eredmény ;) amúgy igazán finom és mutatós sütike... további kellemes sütés-főzést a karácsonyi hajtásban :) sziasztok :)

    VálaszTörlés
  2. vettem 25 dkg pisztáciát, héjasan, pótolni kellett, talán mandula votl a befutó, nekem sem volt tuti a tészta, de finom lett ennek ellenére... jó ténykedést!!!

    VálaszTörlés