2009. március 27., péntek

Puha mézeskalács

Hozzávalók: 25 dkg méz, 10 dkg margarin, 15 dkg cukor, 1 egész tojás és egy sárgája ( a fehérje jó lesz a díszítéshez), 1 teáskanál őrölt fahéj, fél-fél teáskanál őrölt gyömbér és szegfűszeg, 1 tk. reszelt citromhéj, 1 tk. szódabikarbóna, egy csipet só, fél kg liszt.
A mázhoz: 1 tojásfehérje, 25 dkg porcukor (nagyon keménynek kell lenni, különben nem köt meg, azért ilyen sok a cukor).

Megmelegíted a mézet – lábosban vagy mikróban -, elolvasztod benne a margarint, majd az összes többi hozzávalóval együtt jó alaposan összegyúrod. Hűtőben pihentesd, másnap kinyújthatod, és mindenféle formával kiszaggathatod. A kinyújtott tészta ne legyen vékony, mert az gyorsan sül és megkeményedik, én kisujjnyi vastagra szoktam hagyni. A tésztát megkenheted egy tojássárgája és egy evőkanál tej keverékével, attól szép fényes lesz a teteje (szerintem a natúr szebb, én nem kenem meg).
Tedd sütőpapírra, - ne túl közel, mert szépen megnőnek - süsd szép pirosra. Ne várd meg, míg bebarnul a sütőben, mert akkor megkeményedik, ha a forma széle már sötétedik, akkor kész. Gázsütő 4-es fokozat, 8-10 perc előmelegített sütőben, persze a sülési idő a tészta nagyságától függ.
Ha kihűlt, a tojásfehérjéből és a porcukorból kevert jó sűrű, csomómentes mázzal díszítsd. (Kilyukasztott nejlonzacskóval szoktam, a spricnit eltömítette.) A mázba nyomhatsz mandulát, diót, vagy színes cukrokat is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése