2018. január 11., csütörtök

Oreos muffin mogyorókrémmel

Sok-sok receptet megnéztem, de MaiMóni receptjére esett a választásom. Fogyókúrázók inkább mellőzzék a recept olvasást, bár, biztosan át lehet alakítani, csak több melóval járna. Eleve az oreo kekszet is saját magunknak kellene elkészíteni. 





Hozzávalók 12 db muffinhoz


  • 24db oreo keksz
  • 2 tojás
  • 12dkg cukor
  • 12dkg vaj
  • 1dl tej
  • 16dkg liszt
  • 2dkg cukrozatlan kakaópor
  • 1/2 kk szódabikarbóna
karamell szósz:

  • 12dkg cukor
  • 2dl tejszín


  1.  kivajaztam a muffinformát és betettem a hűtőbe, ill. bekapcsoltam a sütőt 180 fokra. 
  2. tojásokat a cukorral kikevertem, míg ki nem világosodik, majd hozzáadtam a felolvasztott vajat, a tejet, újra kevertem, utána a lisztet, a kakaóport és a szódabikarbónát. Egynemű massza legyen. 
  3. Muffin forma mélyedéseibe tettem egy eknyi masszát, annyira nem púpoztam meg, mert kissé keveselltem az egész masszát. 
  4. utána 1 oreo kekszet
  5. mindegyik kekszre tettem egy kk-nyi mogyorókrémet ( ha túl kemény, mikróban meg lehet lágyítani)
  6. újabb keksz
  7. maradék tészta, minden cseppre szükség van 
  8. 180 fokon 23-25 perc alatt készre sütjük 
karamell szósz:

cukor felolvaszt száraz edényben, mire felolvad, olyan legyen a színe, mint a dobos torta, én kevergettem a cukrot, lehet nem kell. Lassan hozzáadtam a tejszínt, majd mikor úgy érezzük, h nem lesz darabos, akkor hozzáadjuk az összeset és besűrítjük. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése