2012. november 30., péntek

Trudi alma tortája

Baráti társaságból 4en neki indultak egy vértesi túrának. Majd a napokban küldték ezt a süti receptet, h milyen finom és könnyű elkészíteni. Mivel, csütörtökön újra hazaengedtek, mondván Orsi még nem óhajt napvilágot látni, így gondoltam, elkészítem. Viszont, tegnap közbejött pár dolog, így ma délelőtt álltam neki. Finom lett. 





Hozzávalók (zárójelben az eredeti mennyiség)

  • 1kg alma 
  • 10dkg xilit (20dkg cukor)
  • 3 tojás
  • 15dkg sima liszt (20dkg liszt)
  • 5dkg tk.rozsliszt
  • 2kk sütőpor (1,5 csomag)
  • 2 kk szódabikarbóna
  • 1dl víz
  • 1dl olaj
  • 2 ek kakaó
  • fűszerek: fahéj, kardamom, szegfűszeg, vanília, gyömbér-narancs-hibiszkusz tea porítva
Krém helyett én vanília fagyival szervíroztam, de a krémet is leírom, hátha vkinek az jobban passzol. 

  • 2cs. vaníliás puding
  • 0,5 l tej
  • 20dkg ráma
  • 3ek cukor 
  • kakaó 

Az almát meghámoztam, felszeleteltem. A formát (24cm) kivajaztam, megszórtam liszttel. A felszeletelt almákat, bele halmoztam. ( nem mertem bele rakni, mind az 1kg-t, mert kicsinek találtam a formát, viszont, nagyobb még nincs nekem). 
Bekapcsoltam a sütőt 200fokra. 
Megdaráltam a fűszereket, amiket a 20dkg vegyes liszthez adtam, amibe beletettem a sütőport, a szódabikarbónát, egy csipet sót.
Felvertem 3 tojás habját. 
Majd a 3 tojássárgáját felvertem a 12dkg xilittel, a vanília kikapart magjával, hozzáadtam a vizet és az olajat. 
Ezt hozzákevertem a lisztes keverékhez és óvatosan beleforgattam a tojásfehérjét is. 
Fele masszát az almákra öntöttem, a másik feléhez 2 kanál kakaóport adtam, amit robotgéppel eldolgoztam és azt is ráöntöttem. 
Betettem a sütőben, a hőfokot 170-re visszavettem és 40 percig sütöttem. 
Mikor kész, és kihűlt, kivettem a formából, természetesen megfordítva, úgyhogy az almák legyenek felül. 

Krém: 
2 csomag pudingport megfőztem a fél liter tejjel, sűrű krémet kaptam. Miután levettem a tűzről, még kevertem, h ne csomósodjon be. Mielőtt langyosra hűlt volna, a 20dkg rámát, elkevertem 2ek xilittel (eredetileg 3ek cukor) és hozzáadtam a pudinghoz. 
Nekem ez nagyon sűrű krémnek bizonyult, így még egy kis tejszínt dolgoztam hozzá. Az eredeti recept úgy írja, h ezt a krémet "rácsorgatjuk" a kihűlt sütire. Nos, ezt én nem tudnám rácsorgatni, így ez majd egy piskótában vagy egyéb tésztában végzi. 
Ha mégis ezt a krémet adjuk hozzá, akkor még a végén kakaóporral meghintjük. 

Vaníliafagyival tálaltam és nagyon finomnak találtam. 
Legközelebb, biztos, h egy nagyobb formában fogom elkészíteni és így az összes almát fel tudom hozzáhasználni. :) 

Forrás: Eszter által Truditól :) 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése