2012. szeptember 14., péntek

Bazsalikom szörp

Mikor az ínyenc ízek üzletben jártam Mosonmagyaróváron, akkor láttam bioritmus által készített szörpöket. Talán először ott láttam a bazsalikom szörpöt. Gondoltam, elkészítem, hisz van 6 nagyobb bokrunk. :) Akkor nem jött össze, túl sok minden történt. Majd Gergőnél is láttam, aztán gondoltam, h most már tovább nem húzzuk az időt. Beáztatom, aztán elmegyek dolgozni és másnap elkészítem, majd várunk.







Hozzávalók: 

  • 2 nagy marék bazsalikom
  • 2 nagy marék menta
  • 1-2 citrom
  • 2,5l víz
  • 2kg cukor
  • 5dkg citromsav
Bazsalikomot, mentát megmosom, apróra is lehet vágni, majd a citrommal és a 2,5 liter vízzel 24h-ra beáztatom. 
Másnap, felforralom, hozzáadom a cukrot, a citromsavat és forrón üvegekbe merem, amiket persze, előtte jól elmostam. 
2 napig száraz dunsztba teszem. 
Anyuval kóstoltuk, de túl citromos lett. És a bazsalikomom kissé ánizsos beütésű, úgyh egy laza kis limonádénak titulálnám, ami nagyon jól jött volna a forró napokon. 
Ma készül a második adag, amiben több mentát teszek és csak 1 citromot szelek fel, aztán majd meglátjuk, h milyen is lesz. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése