2012. szeptember 14., péntek

Rumos-mentás körtelekvár

Volt idő, mikor nem termett ennyi körténk. Az az igazság, h ez a fa kivágásra ítéltetett, de azért kértem, h várjanak még egy évet. Jól tették, mert most meg temérdek van rajta. 
Nagyon szerettem a lekvár-lakos fehér rumos körtelekvárt, csak hát, nagyon nem lehetett kapni a környéken. Pár hónappal ezelőtt, sikerült vásárolnom egy kis üveggel, de majdnem hanyatt vágtam magam az ár kapcsán. Akkor gondoltam, h jó, most sok a gyümölcs, meg próbálom itthon is elkészíteni. 





Hozzávalók: 

  • körte (majdnem megtelt a 13 literes edényünk)
  • pár szem alma
  • menta
  • 1 üveg rum (anyu szerint ne sütőrumot használjak, hanem vmi extrát, hát ezzel is ugyanolyan finom volt)
  • menta - megérzésre
  • 2-3 vanília rúd kikapart része
  • haas 4:1-ben
  • 1,5kg gyümölcsönként 20dkg cukor
Körtét, almát megmostam, kockára vágtam, mentát megmostam, összevagdostam. Mehet bele a fazékba,  puhára főztem, összeturmixoltam, hozzáadtam a rumot, a dzsemfixet.  Üvegbe vele és irány a dunszt. 

Nagyon finom lett, jobb, mint a "bolti". Úgyh várom az újabb adag körtét.

Anyuval felváltva főztünk be, ő kompótot, én lekvárt. :)

4 megjegyzés: