2012. március 12., hétfő

Csicsókás-körtés-csokis-mandulás süti

Ezt már kinéztem még januárban, mikor Chriesi elkészítette. Csak hogy, vagy csicsóka nem volt, vagy körte, vagy egyik sem. Most hétvégén sikerült venni csicsókát, viszont körtét elfelejtettem. Gondoltam, jó lesz az almával is. Úgy jöttek össze a dolgok, h csak nem tudtam megsütni, majd ahogy térültem-fordultam, ott termett egy körte. El is dugtam gyorsan. Aztán csak utána néztem, h mogyoró is kell. Nos, a török mogyorót tuti helyre tettem, nem találtam, így lett belőle mandula. :) 




Szóval, a recept:

  • 10 dkg hámozott, pépesített csicsóka ( ez kb. 13-15dkg körül van)
  • 15dkg vaj
  • 20dkg cukor (barnát használtam, de nekem túl édes lett, így legközelebb kevesebbet teszek bele) 
  • 1 csipet só
  • 3 tojás
  • 1tk vanília kivonat helyett 1 vanília rúd kikapart része
  • 15dkg liszt
  • 10 dkg mandula (eredetileg mogyoró) 
  • fél citrom leve
  • 10dkg fehér csoki
  • 1 nagyobb körte (eredetileg 2db nashi körte) 

Csicsókát megmossuk, puhára főzzük, meghámozzuk, pépesítjük. 
A vajat a cukorral, sóval habosra keverjük, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat, én ekkor már beletettem a vaníliát is, és a csicsókapürét. 
Belekeverjük a lisztet, a darált mandulát, a sütőport, locsoljuk meg a citromlével. Beleforgatjuk az apró darabokra vágott, hámozott körtét és csokit. 
Előmelegített sütőben, 180 fokon, 50-60 percig sütjük. Azt hittem, h nem kell eddig, de igen, valóban kell ilyen sokáig. Chriesi egy kb. 25-27 cm-es hosszúkás formában sütötte, ami "gerinctelen", én két őzgerincben.

Finom. 

Lehet pár dolgot változtatni rajta, ha épp kevésbé szeretnénk édesre, cukor helyett édesítő, a nagyon divatos xilit is jó, persze, akkor kb. a 60%-a kell, a fehér csoki helyett, lehet diétás is, és a liszthez lehet adni fele-fele arányban master mixet is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése