2015. február 10., kedd

Hajtovány

Nagyon-nagyon régóta szemezek már ezzel a recepttel. Eltántorított a dagasztás, azt én nem szeretek. Aztán a keresztfiúk anyukája is elkészítette, nagyon jól sikerült nekik. Ennek is már vagy 1-2 éve. 
Pár hete gondoltam, h na akkor itt az idő, h nekiálljak én is. Még egyszer el kellett halasztani, de most vhogy tudtam időt szakítani rá és végre elkészült. Igaz, nem lett olyan szép, mint Limaráé, de a közvélemény azt mutatja, h finom. A teljes adagot írom le, én ennek a felét készítettem el, de a felének a felébe, tettem kukoricát és selyemsonkát is. Finom lett. 





Hozzávalók: 

  • 1kg liszt
  • kb. 6dl tej
  • 2 tojássárgája
  • 1dl olaj
  • 2ek só
  • pici cukor 
  • 5dkg élesztő (2cs. száraz) 

Krém:

  • 20dkg vaj (v margarin)
  • 1tk só
  • 1tojás
  • 20-25dkg reszelt sajt(lehet egy kevés füstölt is)

Tésztát géppel dolgoztattam ki, lágyabb tészta kell(ett volna, így utólag), duplájára kelesztjük. 
Lisztezett deszkára borítjuk és kettévágjuk. 
Jó vékonyra kisodorjuk, majd megkenjük a krémmel. A vaj ne legyen se túl kemény, se túl lágy. :) "épp csak kenhető legyen" 
Feltekerjük, mintha csigát sütnénk és trapéz formákra vágjuk fel / \ / \
Sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, ahol még kb. fél órát kelesztjük, s majd 180 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése