2013. április 10., szerda

Sajtos-almás húsos rétes

Maradék ill. lejárás közelében lévő dolgok felhasználása kapcsán készült a mai étel. Tegnap kerestem vmit és ezt is megtaláltam, jól hangzott, sok dolgot sikerült belepasszírozni, úgyh elkészült. 





Hozzávalók: 

  • 50dkg darált sertéshús
  • 1 fej vöröshagyma
  • 1 alma ( 2db-t tettem)
  • 10dkg kemény sajt
  • 1 csokor petrezselyem (nem volt, helyette kakukkfű és zsálya ment)
  • 1 tojás (2 sikerült)
  • 1 cs. rétestészta (50dkg-s, 8 laposból 5-öt használtam fel)
  • őrölt bors
  • még tettem hozzá gombát - lehet nem kellett volna :)
  • és fokhagymát 

Hagymát finomra vágjuk, összekeverjük a darált hússal, a hajszálvékonyra szeletelt almával (uborkagyalun küldtem le) és sajttal (simán lereszeltem), fokhagymával és apóra vágott gombával. Jól összekeverjük, majd felverjük a tojást, és egy ek-nyit beledolgozunk (beletettem mind).

Felengedett rétestésztát kinyújtjuk, és egy 35x30cm-es négyszöget vágunk ki. Nos, ezeket a készen kapottakat, nagyon nem kell vagdosni, megkentem olajjal, úgy, mintha édes rétest készítenék, 2 lapot használtam és nem egy csíkba tettem a tölteléket, hanem elterítettem és úgy görgöttem fel a konyharuha segítségével. A végeit behajtogattam, megkentem olajjal azt is. 

Felvertem még egy tojást és azzal lekentem a két rúdat. ( azért használtam fel 5 lapot, mert az egyik henger elszakad és betekertem még egy lappal, h ne folyjon nagyon ki)

20 percre előmelegített forró sütőbe (230fokra melegítettem és kb 10 percig sütöttem így) toljuk, majd mérsékeljük (180) a sütő hőfokát és még 20 percig sütjük. 

Friss salátával tálaljuk. Mi nem ettünk hozzá. 

jó tanácsot is ad az újság: 
amikor a húsos tekercs teljesen kihűlt, folpackba csavarva le is fagyaszthatjuk. 

borajánlót is adnak: 
jó testű tokaji száraz furminttal összekóstolva, maradandó élmény lesz! 

Forrás: Fakanál 2005/1-2 148.szám 
dőlt betűs részek a saját variáció :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése