2012. augusztus 14., kedd

Zöldbab télire

Nálunk még vmilyen oknál fogva nem terem a bab, semmilyen formában. Anyósom hozott 3kg zöldbabot. Ennyit képtelenség megenni, hankkánál láttam egy receptet, kipróbáltuk. 8 üveggel lett. 







Hozzávalók:


  • 3kg zöldbab
  • ecet
  • tartósító - mivel már szalicil nincs, így natrium-benzonat lett
 
Zöldbabot, megtisztítottam, levagdostam a végeit és kb. 2cm-es darabokra vágtam. Lábosban vizet forraltam, majd tettem bele sót, ízlés szerint és mehet bele a bab. Roppanósra főztem, levettem a tűzről. A megmosott, fertőtlenített üvegekbe mertem a babot, majd mindegyikbe 1-1 kk 10%-os ecetet tettem. Főzővizet újra felforraltam, elkevertem benne egy kevés tartósítót, majd mehet a babra. Tetejére még egy kis tartósító, lezár és mehet a száraz dunsztba. 

2 megjegyzés:

  1. Próbáltál már tartósító nélkül is elrakni télire?
    Én most megpróbáltam, kíváncsi vagyok meddig áll el.

    VálaszTörlés
  2. nem, de minimálist teszek, úgyh ennyit hagyok.

    VálaszTörlés