2012. augusztus 14., kedd

őszibarackos-körtés clafouties

Találtam, egy gyorsan elkészíthető süteményt, Hankkánál. Kicsit változtattam rajta. Bár, most fotó nem lesz, mert nem a megfelelő nagyságú formában sikerült megsütni, így kanalas verzió maradt. De készülni fog még, mivel az alapanyagok bőven rendelkezésre állnak. 







Hozzávalók: 

  • 2 tojás
  • 2 vanília rúd kikapart része
  • darabka gyömbér reszelve
  • 3-4 ek xilit
  • 2dl tej
  • 5ek liszt (sztem, legközelebb meg próbálom vegyesen, teljes kiőrlésű és sima)
  • 35-40dkg gyümölcs 
őszibarackot, körtét megmostam, meghámoztam és kockákra vágtam. Kikentem a formát vajjal, majd mehet bele a gyümölcs. 
Tojásokat felvertem a vanília rúd kikapart részével és a reszelt gyömbérrel. Mikor már habosnak tituláltam,  hozzáadtam a xilitet is, majd a tejet és a lisztet. Csomómentesre kevertem. 
Ezt ráöntöttem a gyümölcsökre. 
Nekem itt jött a baki, csordultig telt, ez nem jó, mert megemelkedik kissé. Így ketté öntöttem, és már nem lett olyan "vastag" a tészta, így kikanalaztam. :) 
180 fokra előmelegített sütőben kb. 30-40 percig sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése