2012. július 1., vasárnap

Ananászbefőtt cukkiniből 1.

Mivel sok a cukkini, ezért gondoltam, kísérletezek vele. Ezt a Terebessen találtam. Bár, ananászszörpöm nincs, de vettem 100%-os ananászlevet, és majd abból vhogy megmakkerálom a dolgokat, teszek hozzá pár fűszert. Találtam a Vidék Íze honlapján egy szörp receptet is, de arra már nincs energiám, h még azt is megcsináljam. Kíváncsi leszek az ízére, és hogy valóban olyan lesz-e, mint az ananász. :) 


 
Hozzávalók: 

  • 3 kg felkockázott tök (cukkini), 
  • 40 dkg cukor, 
  • 4 dkg citromsav, 
  • 4,2 l. víz, 
  • 1 l. ananászszörp (helyett 100% ananász)
  • narancs
  • citrom
  • szegfűszeg
  • gyömbér - ha lenne itthon...
Elkészítése: 

  • A tököt körömnyi kockákra vágom, 
  • 2 l. vízben elkeverek 4 dkg citromsavat, és a tökre öntöm. 
  • 24 óra hosszat állni hagyom. 
  • Másnap 2 l. vízből és 25 dkg cukorból szirupot főzök, 
  • és a lecsöpögtetett tököt kb. 2 percig a szirupban főzöm. 
  • Ezután leszűröm. 
  • A lét kiöntöm (de szirupként savanyítva citromsavval és aromával, üdítőnek is felhasználható). 
  • 1 l. ananászszörpből, 2 dl. vízből és 15 dkg cukorból szirupot főzök, a tökre öntöm (már ne forraljuk!) 
  • és azonnal üvegekbe töltöm. 
  • Száraz dunsztba tesszük.
  •  
Nos, előkerültek a dunsztból. 13 üvegből kb. 4-5 üveggel már ki kellett öntenem, mert: 1. olyan, mintha felforrt volna, 2. totál megtottyadt a cukkini, 3. megpenészlesedett. 
Az 1l ananászszörp kevés, én 1,5-öt tettem bele, de sztem, akár a duplája is  mehetett volna még, és akkor talán sikeredett volna és némi tartósítószer is elkelt volna. Vagy fogalmam sincs, h mivel lehetett volna még feljavítani. 
Örülök, h nem lendültem bele több kilóval! Úgyh csak óvatosan!!! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése