2011. december 17., szombat

Vörösborban sült rumos meggyes-marcipános bonbon Gesztenye receptje alapján

Az úgy volt, h augusztusban találkoztunk Gyenesdiáson Maxnál, Ritával, Krisztával és Gesztenyével. Mindenki hozott vmi finomságot. Gesztenye hozta a finom, meggyes marcipános bonbonját. Nekem az nagyon bejött. Majd feltette a facebookra és ott is áradoztam róla, majd egy kedves régi osztálytárs is beszállt a csevegésbe, h nem kellene ilyen kései órán csöpögtetni a jó népet. Akkor megígértem neki, h elkészítem. Telt múlt az idő, csak nem volt rá időm, de mivel legkésőbb Mikulásra ígértem neki, kénytelen voltam behozni a lemaradásomat. Kb. 2 hete elkészült a meggy. Leírás itt található.Viszont múlt héten feladni látszott a bonbonozásom, mivel a csoki összeugrott, túl nagy formában készítettem el a tölteléket, pedig tök egyszerű volt. Ez volt az utolsó esély ill. karácsony, h ténykedek-e még valaha bonbonnal vagy sem. Szerencsére, Emőke összefoglalta, hogyan és miként kell bánni a szilikonos bonbonformával. Rákészült, a levegő nyugis volt, én is, szólnak a karácsonyi nóták a rádióban, úgyh minden klappolt, időm is volt, mint a tenger és nekiláttam a leírás szerint. Ésss 36db-ból CSAK 7 lett rossz, vagyis inkább itthoni bekapkodásra jó. :) De hát nekik is kell vmit hagyni, nem? 


Receptként Gesztenye leírását másolnám be, mert semmiben sem tértem el. :)

"Vörösborban sült meggyes, marcipánkrémes bonbon

Hozzávalók:
a külső csokiburokhoz:
25 dkg jó minőségű étcsokádé (most kevertem a fele: 81 %-os, a másik fele: 75 %-os),
2,5 gr porított kakaóvaj,


a marcipánkrémhez:
10 dkg fehér csokoládé
0,5 dl tejszín,
8 dkg marcipánmassza.

Elkészítés: a  csokoládé burokhoz temperáltam a csokoládét. Ennél a formánál a helyes temperálás nagyon fontos. A csokiolvasztó kis gépemben felolvasztottam a csokoládé felét a 2. fokozaton, ez kb. 40-45 foknak felel meg, majd kikapcsoltam a gépet és gyakori keverés mellett hagytam hűlni kb.  33-34 fokra. Ekkor hozzákevertem a porított kakaóvajat (10 dkg csokoládéra vetítve 1 gr-ot kell számolni), majd hagytam még tovább hűlni kb. 30-31 fokra. Ekkor kezdtem el a csokiburok készítését.Ez azért szükséges, mert így alakul ki a csokoládé kristályszerkezete szép fényes roppanós marad a csokoládé. 
A polikarbonát forma mélyedéseit teljesen teleöntöttem csokoládéval és addig hagytam dermedni, amíg a szélén picit sötétebb lett a csoki. Ekkor megfordítottam a formát, egy tál fölé tartottam és a felesleges csokoládét kicsöpögtettem a formából. A tetejét habkártyával húztam simára. Hűtőbe tettem és addig hagytam ott, amíg a csokoládé teljesen megszilárdult.
Közben elkészítettem a marcipános krémet. A tejszínt 1 percig forraltam, majd beletördeltem a fehér csokoládét és belereszeltem a marcipánt addig kevertem, amíg teljesen el nem olvadt minden, szép egynemű krém lett. Hagytam hűlni.
A hűtőből kivett forma aljára tettem a vörösboros meggyből, majd arra a marcipánkrém került, vigyázva, hogy legyen hely a bonbon lezárásához. Annyi időre tettem vissza a hűtőbe, amíg a megmaradt csokoládét újra temperáltam.
A bonbonformát kivettem a hűtőből, egy kanál segítségével rákanalaztam a maradék csokoládét és a felesleget habkártyával lehúztam. Újra hűtés következett. Kb. 1 óra múlva megfordítottam a formát és kipottyant belőle a kész  bonbon." 
 
Köszönöm mindenkinek a segítséget! Holnap szállítom Rolandnak a bonbonokat, remélem, ízleni fog neki is!!! 
 
 
 

3 megjegyzés:

  1. Kinga!
    Annyira örülök, hogy sikerült és nem ment el a kedved a bonbonozástól:-)))
    Nagyon jó lett, az ízét pedig el tudom képzelni!:-)

    VálaszTörlés
  2. én is, már agyalok, h mi kerüljön az egység csomagba! :)

    VálaszTörlés
  3. Csodás bonbonok! Nagyon ügyes vagy.

    VálaszTörlés